اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه بوشهر؛

بانیان مساجد بوشهر تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مناسبت روز جهانی مساجد، بانیان نمونه مساجد بوشهر تجلیل شدند.

بانیان مساجد بوشهر تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در همایش بسیج مساجد و محلات به مناسبت روز جهانی مساجد در سپاه امام صادق(ع) اظهار داشت: مسجد مرکز اصلی جهان اسلام است و اساس و سرچشمه فیاض تمامی خیرات و برکات دینی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی افزود: مسجد در دین مبین اسلام از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و به همین خاطر بود که رسول خدا نخستین اقدامی که در مدینه انجام دادند، ساخت مسجد النبی بود.
امام جمعه بوشهر تصریح کرد: ما امسال افتخار داریم که در استان بوشهر میزبان بیستمین اجلاس سراسری نماز تحت عنوان " طراز مساجد " هستیم که این اجلاس قطعا خیرات و برکات فراوانی برای مساجد استان دارد.
صفایی بوشهری با بیان اینکه مسجد طراز اسلامی، مسجدی است که دارای تمام ویژگی‌های مسجد الهی باشد، خاطرنشان کرد: مساجد ما باید هم از جهت سخت افزاری و امکانات و تجهیزات ساختمانی و هم از جهت نرم افزاری و برنامه ریزی مورد توجه خاص قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: مساجد باید جذاب، پرمحتوا و ثمر بخش باشند به گونه‌ای که زمینه جذب آحاد مردم بویژه جوانان را در ایام مختلف سال فراهم کند.
وی کارشناسی دینی، ایجاد انگیزه برای شناخت اهل بیت(ع)، کوتاه، گویا و رسا بودن مطالب را از ویژگی‌های محتوایی برنامه‌ها در مساجد خواند و اضافه کرد: برنامه‌های مساجد باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مردم را به ایمان، مراعات تقوا، اخلاق و اصل ولایت مداری هدایت کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسجد سرچشمه فیاض تمام خیرات و برکات دینی در همه عرصه‌هاست.
در پایان از بانیان نمونه مساجد بوشهر تجلیل شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول