اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

محوریت قرآن در تربیت ضرورت جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: محوریت قرآن در تربیت اسلامی از برکات نظام اسلامی و شایسته‌ترین شیوه احیای ارزش‌ها و احکام دینی و اسلامی است.

محوریت قرآن در تربیت ضرورت جامعه اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جلسه تخصصی قرآن کلام وحی در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل و در حاشیه نمایشگاه علوم قرآنی در اردبیل اظهار داشت: ما امروز بیشترین تاکید و انتظارمان از متولیان تربیتی و آموزشی این است که قرآن را مدار و محور تربیت برای نسل آینده قرار دهند و از هرگونه سردرگمی در این حوزه پرهیز کنند.
وی با بیان این‌که با وجود اندک بودن اعتبارات اما ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی ضرورتی انکارناپذیر است، تصریح کرد: امسال برای توسعه فعالیت‌های قرآنی دو میلیارد ریال اعتبار به تبلیغات اسلامی استان اختصاص یافته است که کفاف نیازهای فراوان را نمی‌کند.
ستوده خاطر نشان کرد: با تلاش‌های آغاز شده آرام آرام از چهره مبارک و نورانی قرآن مظلومیت و مهجوریت دور شده و به جرأت می‌توان گفت که کلام الهی در هر خانه و مجموعه‌ای جایگاه حقوقی خود را پیدا می‌کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: بهره‌گیری از شیوه مکتب‌خانه قدیمی و یا داشتن برنامه مشخص دو راهکاری است که در موضوع آموزش و ترویج قرآن در جامعه می‌توان استفاده کرد.
ستوده ادامه داد: با توجه به تغییر شگرفی که در شیوه زندگی انسان‌ها به وجود آمده است و با توجه به پیشرفت علوم، افزایش جمعیت و نیز گستردگی کانون‌های جمعیتی در دوره کنونی دیگر نمی‌توان از شیوه‌های سنتی و قدیمی در این زمینه استفاده کرد.
وی آموزش‌های قرآن کریم را استادمحور و تکیه بر نیروهای خلاق، مبتکر و کارآمد توصیف کرد و گفت:‌ بر همین اساس تبلیغات اسلامی در تربیت اساتید قرآنی توانمند و مجرب تلاشی فراگیر داشته به طوری که فراگیران علوم قرآنی اغلب به زوایا و ابعاد مختلف آموزش قرآن آشنا هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در اردبیل را فرصتی مناسب برای آشنایی عموم مردم با کتاب جاودانه الهی اعلام کرد و افزود: قرآن همیشه ما را به خیر، نیکی و راستی دعوت می‌کند و آنهایی که با این کلام و فهم جاودانه ستیزه می‌کنند در نهایت خود مغلوب عظمت و شوکت قرآن می‌شوند.
وی تصریح کرد: در چند روز گذشته از برپایی این نمایشگاه شاهد حضور اقشار مختلف مردم در نمایشگاه علوم قرآنی به شکل گروهی و جمعی بودیم که استقبال نوجوانان و جوانان از این نمایشگاه درخور توجه و شایسته برنامه‌ریزی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه در سال‌های آتی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول