اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اعتقاد به مهدویت اوج امیدواری امت اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اعتقاد به مهدویت اوج امیدواری امت اسلامی برای اصلاح کارها و رفع نقصان‌ها است.

اعتقاد به مهدویت اوج امیدواری امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزار کنندگان همایش مهدویت در اردبیل اظهار داشت: بشریت امروز تشنه مفاهیمی چون انتظار فرج و رسیدن به جامعه آرمانی است و نباید عده‌ای تلاش کنند در این امیدواری و روح انتظار خدشه و خللی وارد کند.
وی انتظار را از مهم‌ترین شاخصه شیعه و امت اسلامی در رسیدن به نقطه مطلوب و آرمان‌شهر حقیقی اعلام کرد و افزود: اگر انتظار از بزرگ‌ترین و والاترین عبادت‌ها محسوب می‌شود پس چه زیباست که در این انتظار ارزش‌ها و آرمان‌ها را ارج نهیم و اجازه دهیم امت اسلامی بی‌ریا و بدون تمایلات فرعی در رسیدن به نقطه اوج فرهنگ و نظام مهدویت تلاش کند.
صابری با یادآوری اینکه رسیدن به جامعه مهدوی نیازمند تلاش، کوشش و سعی فراوان است، تصریح کرد: نباید این اندیشه در جامعه القا شود که با نشستن و هیچ اقدامی نکردن می‌توان بستر ظهور و حاکمیت مهدوی را برقرار کرد در حالی که بالاتر از این توصیفات زمینه‌سازی و بسترآفرینی برای ظهور امام عصر (عج) است.
استاندار اردبیل در ادامه بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی و دینی در استان اردبیل تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری ارزشمند همایش مهدویت در اردبیل با همراهی و همکاری دستگاه‌های متعدد نشان از همتی والا و تکیه بر خرد جمعی است که ثمره و نتیجه آن مثبت و ارزشمند است.
وی خاطر نشان کرد: به لحاظ حجم کار زیاد در امور فرهنگی باید بستر ایجاد موج فرهنگی در این خطه فراهم شود.
صابری کار فرهنگی و دینی را بسیار اثرگذار توصیف کرد و گفت: حضور طلاب و فضلا از 56 کشور و سخنرانی بیش از 32 استاد برجسته و مشهور کشوری موج آگاهی و بصیرت در حوزه مهدویت را در استان به راه انداخت که نشان می‌دهد مردم مسلمان این خطه تشنه معارف و احکام دینی و اسلامی هستند.
وی به نقطه برجسته و استمرار این‌گونه همایش‌های دینی و معنوی در استان اردبیل تاکید کرد و افزود: موفقیت‌های انجام شده در این همایش که رضایت مسئولان جامعة‌المصطفی قم را نیز به دنبال داشت حاصل هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذیربط بوده است.
صابری در ادامه سخنان خود برگزاری همایش مهدویت در استان را در ترویج این فرهنگ و مشخص شدن ابعاد مختلف این موضوع ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: اثرگذاری این حرکت کمتر از حضور میلیونی در مسجد جمکران نیست چرا که شرکت‌کنندگان و بهره‌برداران از این برنامه معنوی می‌توانند ابعاد مختلف فرهنگ مهدوی را درک و فهم کنند.
در ادامه این مراسم برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارایه کرده و در ادامه از سوی استاندار اردبیل لوح و هدایایی به مجموعه دستگاه‌های دخیل و تلاشگر برگزاری این همایش اهدا شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول