اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد:

افتتاح 184 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در هفته دولت

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت 184 پروژه آبخیزداری در سطحی معادل 160 هزار هکتار در کشور افتتاح میشود.

افتتاح 184 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در هفته دولت
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: با این تعداد پروژه که در 22 استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید زمینه‌های لازم برای ایجاد، تثبیت و بهبود اشتغال بیش از 6 هزار نفر ایجاد میشود.
وی با اشاره به مزایای فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ظرفیت لازم به منظور استحصال حدود 153 میلیون متر مکعب رواناب سطحی و کنترل حدود 5/2 تن فرسایش خاک و همچنین کنترل رسوب حدود 1/1 میلیون تن فراهم شده است.
اورنگی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این سازمان در سال 1389 پرداخت و اعلام کرد: در سال گذشته 1/27 هزار هکتار عملیات جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در کشور صورت گرفته است و طی همین مدت 36 هزار واحد دامی و 170 خانوار جنگل‌نشین از مناطق جنگلی شمال کشور خارج شدند.
سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان سطوح اجرایی طرح‌های مرتعداری در سال گذشته به 2/16 میلیون هکتار رسید، گفت: طی این مدت در سطحی بیش از 53 میلیون هکتار از مراتع کشور عملیات اصلاحی و احیایی انجام شد.
سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در سال گذشته برای 189/3 میلیون هکتار از اراضی کشور به نام دولت سند صادر شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول