اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد:

استقرار سکوی حفاری امیرکبیر در خزر

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از استقرار سکوی حفاری امیرکبیر در بندر امیرآباد برای عملیات اکتشاف نفت خبر داد.

استقرار سکوی حفاری امیرکبیر در خزر
به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، سید علی نعیمی در جمع کارشناسان دریایی بندر امیرآباد و بندر نفتی تابعه آن یعنی بندر نکا و نمایندگان شرکت‌های نفتی مستقر در این منطقه اظهار داشت: توجه به استقرار سکوی حفاری امیرکبیر در آب‌های دریای خزر برای اجرای عملیات اکتشاف نفت توسط کارشناسان شرکت حفاری شمال ارائه و بر لزوم مجهز شدن این سکو به تجهیزات مناسب و متناسب با آلودگی نفتی تاکید شد.
وی با اشاره به تجهیزات مقابله با آلودگی و نفرات تام الاختیار به منظور اطلاع‌رسانی در شرایط اضطراری خاطرنشان کرد: دریای خزر، بزرگ‌ترین دریاچه جهان توسط کشورهای آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان محصور شده است و این کشورها با دارا بودن ذخایر کلان نفت و گاز بیشترین تولیدات نفت و گاز را به خود اختصاص دادند.
نعیمی با اعلام اینکه ایران در حال حاضر استخراج و تولید نفت و گاز را در حوزه دریای خزر ندارد ، ابراز داشت: ذخایر عظیم بالقوه در این حوزه وجود دارد که با  استقرار سکوی نفتی امیرکبیر برای انجام مراحل اکتشاف نفت می‌واند راهی برای دستیابی ایران به ذخایر نفتی در دریای خزر باشد.
وی با اشاره به آماده شدن بندر امیرآباد برای مبارزه با آلودگی‌ای نفتی گفت: موضوع آلودگی نفتی دریای خزر با توجه به شرایط حساس منطقه از اهمیت به‌ایی برخوردار است که در راستای ایجاد سیستم یکپارچه و هماهنگ در قالب طرح منطقه‌ی مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر آماده می‌ود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول