اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

تقدیر از 40 دستگاه برتر زنجان در جشنواره شهید رجایی

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: جشنواره شهید رجایی در راستای تقدیر از 40 دستگاه اجرایی، 22 کارمند نمونه و 18 برگزیده صنوف و حرف مختلف در زنجان برگزار می‌شود.

تقدیر از 40 دستگاه برتر زنجان در جشنواره شهید رجایی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت شهادت شهید رجایی و شهید باهنر هر سال دوم تا هشتم شهریور ماه به عنوان دولت نامگذاری شده است.
وی خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی که به منظور افتتاح و بهره‌برداری در هفته دولت معرفی شده از هر نظر آماده بهره‌برداری و افتتاح بوده و طرح‌هایی که عنوان می‌شود به دفعات مختلف تا مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، ولی افتتاح نشده‌اند در لیست پروژه‌های آماده برای بهره‌برداری وارد نمی‌شود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید اقدامات لازم در زمینه اجرا و انجام طرح‌های نیمه تمام موجود صورت گیرد ادامه داد: دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم در این خصوص داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای اجرای هر طرح برنامه‌های زمان بندی شده و اعتبارات آن مشخص می‌شود تصریح کرد: میزان و مبلغ اختصاص یافته به هر طرح مشخص شده است و مدت زمانی که طرح باید انجام شود نیز در ابتدای هر طرح از جمله عمرانی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها مشخص می‌شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها به علت اهمیت موضوع و حضور مسئولان کشوری پس از پایان هفته دولت انجام می‌شود، ادامه داد: این طرح‌ها آماده بهره‌برداری بوده و صرفا با صلاح ‌دید مسئولان استان و به منظور آشنایی بیشتر طرح به پس از پایان هفته دولت موکول می‌شود.
وی با بیان اینکه در هفته دولت به منظور افتتاح برخی از پروژه‌ها شخص استاندار حضور پیدا می‌کند، ادامه داد: در صورت نبود استاندار یکی از معاونان و به تبع آن در شهرستان‌های مختلف فرمانداران برای افتتاح طرح‌ها حضور پیدا می‌کنند.
استاندار زنجان تشکیل ستادهای مختلف در سطح استان را از جمله برنامه‌های استانی نام برد و ادامه داد: در طرح جشنواره شهید رجایی دستگاه‌های برتر در نمایشگاه زنجان در مسیر توسعه معرفی و از آنها تقدیر می‌شود.
وی یادآور شد: در ارزیابی‌‌های صورت گرفته همه دستگاه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه از هر نظر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و عملکرد دستگاه‌ها از هر نظر مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.
رئوفی‌نژاد تعداد طرح‌هایی که مقرر شده در هفته دولت در بخش عمرانی و سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری برسد را 229 پروژه عنوان کرد و افزود: اعتبار اختصاص یافته به این طرح‌ها 154 میلیارد تومان است.
وی تعداد پروژه‌های عمرانی که در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود را 190 پروژه عنوان کرد و افزود: از مجموع کل طرح‌هایی که مقرر شده در هفته دولت به بهره‌برداری برسد 39 پروژه نیز مربوط به طرح‌های سرمایه‌گذاری است.
استاندار زنجان در خصوص افتتاح و یا کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرستانها اظهار داشت: برای افتتاح و یا کلنگ‌زنی طرح‌های شهرستان‌ها، معاونان در مواردی فرمانداران هر شهرستان با مدیران استانی حضور می‌یابند.
وی تشکیل ستادهای شهرستانی هفته دولت را ضروری دانست و افزود: با تشکیل این ستاد زیر نظر فرمانداران، جزئیات برنامه‌های شهرستان‌ها در هفته دولت، در این ستاد بحث خواهد شد.
رئوفی‌نژاد برگزاری جشنواره شهید رجایی را نیز مطلوب دانست و گفت: نظرات ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی برای انتخاب دستگاه، مدیران و نفرات برتر در چندین جلسه شورای معاونان مطرح و نهایی شده که می‌توان در ایام ماه مبارک رمضان و در یکی از روزهای هفته دولت شورای اداری شهید رجایی را با این عنوان برگزار کرد.
وی در خصوص روز شمار هفته دولت نیز تاکید کرد و گفت: روز شمار ملی است و فعلا از مرکز ابلاغ نشده که به محض تصمیم گیری در هیات دولت، عناوین روزهای هفته دولت و سایر برنامه‌های خاص دیگر از طریق ستاد به همه مسئولان استانی ابلاغ خواهد شد.
شایان ذکر است، برگزاری جشنواره شهید رجایی و معرفی و تقدیر از برترین‌های استان، حضور فعال همه کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی در راهپیمایی روز قدس، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در مرکز استان توسط استاندار و در شهرستانها توسط فرماندارن، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مدیران دستگاه‌های اجرایی با مردم و کارکنان، نشست خبری با رسانه‌های جمعی از جمله برنامه‌های پیشنهادی هفته دولت است، که به تصویب رسید.
همچنین در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز از افتتاح طرح فن‌آموز در استان زنجان خبر داد و گفت: تجهیزات مود نیاز به منظور افتتاح و تکمیل امکانات مورد نیاز این مجموعه خریداری شده است.
امیر نظری هزینه اختصاص یافته برای تجهیز این مجموعه را 200 میلیون تومان اعلام کرد.
وی همچنین از آماده بودن ساختمان آموزش و پرورش برای افتتاح خبر داد و گفت: این پروژه نیز یکی از مهم‌ترین طرح‌های آموش و پرورش استان زنجان است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از دستگاه‌های اجرایی خواست همکاری‌های لازم را در زمینه تجهیز ساختمان آموزش و پرورش به برق و آب و امکانات دیگر را با آموزش و پرورش داشته باشند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول