اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

لزوم ایجاد مرکز تصمیم‌گیری مستقل برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید یک مرکز تصمیم‌گیری مستقل ایجاد شود چرا که این موضوع در حال حاضر راضی‌کننده نیست.

لزوم ایجاد مرکز تصمیم‌گیری مستقل برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان
حسین حسنی بافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه دوران دانش‌آموزی بسیار حساس و مهم است، اظهار داشت: دانش‌آموزان باید از اوقات فراغت خود استفاده لازم را ببرند همچنین سفرهای گروهی مفید و برگزاری اردوهایی با اهداف خاص فرهنگی، ورزشی و تفریحی می‌تواند در روحیه دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مشکلی که همه ساله در شهرستان‌ها و مناطق مختلف در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان وجود دارد، نبودن متولی یا مرکز تصمیم‌گیری هماهنگ برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است؛ نکته‌ای که باعث تأسف است، این است که با تمام هزینه‌های صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش، هلال‌احمر، فرمانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های متولی، خروجی چندانی دیده نمی‌شود چرا که دستگاه‌های مسئول با هم هماهنگ نیستند، در حالی که برگزاری برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت مانند برگزاری کلاس‌های قرآن و کامپیوتر یا برنامه‌های فوق برنامه باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی مشخصی باشد.

* در مقوله اوقات فراغت بحث سلامت و تغذیه دانش‌آموزان از چالش‌های جدی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: برای غنی‌سازی بهتر اوقات فراغت دانش‌آموزان لازم است تا شورای فرهنگی و اداری در شهرستان‌ها مسئول این کار باشد تا بتوان در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مقوله اوقات فراغت بحث سلامت و تغذیه دانش‌آموزان از چالش‌های جدی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بحث سلامت و تغذیه دانش‌آموزان توجه جدی وجود ندارد که این امر از رشد و پیشرفت دانش‌آموزان کاسته و موجب شده است تا برخی از آنها در سنین بالاتر و در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه رشد چندانی نداشته باشند.

* لزوم تقویت مبانی دینی، مذهبی و معرفتی دانش‌آموزان در ایام اوقات فراغت

حسنی بافرانی در ادامه تقویت مسائل مذهبی و معرفتی دانش‌آموزان را مهم و در آینده آنها تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: در کنار تقویت مسائل مذهبی و معرفتی باید علم روز دانش‌آموزان نیز تقویت شود؛ معتقدم مسئولان متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند که در آینده قطعاً روند صعودی خوبی خواهد داشت تا دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید بتوانند از این اندوخته‌‌ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان راضی کننده نبوده و این به جهت ناهماهنگی دستگاه‌های متولی در این موضوع است که با وجود اختصاص اعتبارات خروجی مناسبی دیده نمی‌شود بنابراین باید هماهنگی مناسبی میان دستگاه‌های مختلف در این زمینه انجام شود تا از هدر رفتن هزینه‌ها، نداشتن کیفیت در کار و خروجی نامناسب جلوگیری شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول