اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت میگیرد؛

افتتاح 90 طرح راه‌سازی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی از افتتاح 90 طرح راه‌سازی در این استان همزمان با هفته دولت سال جاری خبر داد.

افتتاح 90 طرح راه‌سازی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی علیرضا رحمان‌زاده اظهار داشت: بهره‌برداری از طرح ایمن‌سازی محور خان‌تختی ـ سلماس به طول بیش از سه کیلومتر، پروژه احداث راه اصلی نازلو ـ سرو به طول هفت کیلومتر در ارومیه، افتتاح پل رودخانه محور خوی ـ قطور، بهسازی و آسفالت محور ماکوکندی و بهره‌برداری از 86 پروژه آسفالت راه روستایی شامل طرح‌های اماده بهره‌برداری در هفته دولت هستند.
وی افزود: برای اجرای طرح ایمن‌سازی محور خان‌تختی ـ سلماس در قسمتی از بزرگراه ارومیه 5 میلیارد ریال اعتبار و برای تکمیل احداث راه اصلی نازلو ـ سرو 22 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
این مسئول، اعتبار اجرای پل سه دهنه هشت متری محور خوی ـ قطور را نیز 3 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در هفته دولت امسال آسفالت 254 کیلومتر راه روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یادآور شد: با اجرای طرح‌های لبیک و همت در دو سال گذشته مجموع راه‌های آسفالته روستایی استان به 3 هزار کیلومتر رسیده و ساکنان یک هزار و 424 روستا از مزایای راه آسفالته در آذربایجان غربی بهره‌مند شده‌اند.
آذربایجان غربی دارای 2 هزار و 871 روستا با مجموع 7 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی است.
شاخص بهره‌مندی خانوارهای روستایی آذربایجان غربی از راه آسفالته بالای 89 درصد است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول