اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری خوشه صنعتی خرمای بم؛

نقشه راه خرمای کشور در کرمان تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: به پیشنهاد کانون خرمای ایران و با همکاری خوشه صنعتی خرمای بم، نقشه راه خرمای کشور در کرمان تدوین می‌شود.

نقشه راه خرمای کشور در کرمان تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، طی جلسه‌ای با حضور ناظر عالی خوشه‌های صنعتی کشور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اساتید دانشگاه، نمایندگان کانون خرمای ایران و عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای بم، مقرر شد، سرفصل‌های اساسی نقشه راه خرمای کشور توسط عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای بم و دانشگاه تدوین و بعد از جمع‌بندی و ارائه، مجری این طرح انتخاب شود.
رضا شمس ناظر عالی خوشه‌های صنعتی کشور در این نشست با اشاره به اهمیت و اثر‌بخشی اجرای پروژه‌های توسعه خوشه‌ای در ایجاد فضای کسب و کار کشور اظهار داشت: تاکنون 30 پروژه خوشه‌ای در کشور انجام شده که از این تعداد 384 بنگاه ایجاد و برای 4 هزار و 733 نفر اشتغالزایی شده است.
وی افزود: این آمار حاکی از صرف 170 میلیون ریال از منابع دولتی برای ایجاد هر بنگاه دارد که نشان‌دهنده اثربخشی بسیار زیاد توسعه خوشه‌ای در ایجاد و توسعه بنگاه است زیرا برای تاسیس یک بنگاه کوچک 2 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.
شمس میزان فروش داخلی و نیز صادرات خوشه‌های موجود در کشور را بسیار مناسب ارزیابی و تصریح کرد: در زمینه اشتغال نیز در طرح‌های خوشه‌ای به ازای صرف هر 14 میلیون ریال یک شغل ایجاد شده و این مهم در بنگاه‌های دیگر نیازمند 30 تا 60 میلیون ریال سرمایه است.  
مقداد تکلوزاده عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای بم نیز در این نشست با اشاره به قابلیت‌های شهرستان بم در زمینه توسعه خوشه صنعتی خرما به تشریح دستاوردهای توسعه این خوشه در کرمان پرداخت و اظهار داشت: برای بهبود عملکرد خوشه صنعتی خرمای بم در زمینه بازاریابی و فروش نیازمند حمایت‌های دولتی و خصوصی هستیم.
مهدی تربتی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین نقشه راه خرمای کشور گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی هرگونه راهکار و مسیر مناسب در این زمینه را دنبال و حمایت می‌کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول