اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خواستار شد:

رعایت قانون پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ به کتابخانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در نامه‌ای به استاندار خواستار صیانت از اجرای قانون در خصوص تحقق نیم درصد حقوق کتابخانه‌ها شد.

رعایت قانون پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ به کتابخانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل‌ به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در این نامه‌ صادق فرهمند‌امین با تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی ماده 6 قانون نحوه تاسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این قانون شهرداریها مکلفند همه ساله حداقل نیم در صد از درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه واریز کنند.
وی در ادامه این نامه تصریح قانونگذار در ماده 17 این قانون بر اختصاص نیم در صد از کل درآمد شهرداریها را یادآور شد و افزود: برابر این قانون و با توجه به عدم اختصاص اعتبارات دولتی برای هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها نیم درصد دریافتی صرف امورات جاری کتابخانه‌ها میشود.
این مسئول در بخش دیگری از این نامه به برنامه‌ریزیهای سالانه در کتابخانه‌های عمومی اشاره و توسعه بخش فن‌آوری اطلاعات، آموزش و پژوهش، امور فرهنگی، امور مجازی و دیجیتالی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل راه‌اندازی کتابخانه مکانیزه RFID ، راه‌اندازی شبکه اینترانت استان، اتصال کتابخانه‌ها به اینترنت پرسرعت و ایجاد شبکه LAN  محلی، راه‌اندازی سیستم مکاتبات الکترونیک، ایجاد بخش مستقل کودک و نوجوان، ایجاد و ساماندهی بخش پژوهشگران در کتابخانه‌ها، ساماندهی بخش نمایه نشریات، تقویت فضاهای معنوی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها، ساماندهی بخش نسخ خطی و چاپ سنگی در کتابخانه‌ها و ... را جزو برنامه‌های سال جاری این اداره کل اعلام کرد.
فرهمند‌امین اضافه کرد: برای اجرائی کردن این طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده باید حداقل 250 میلیون تومان از محل نیم درصد هزینه شود.
‌در ادامه این نامه آمده است‌: تعهدات کتابخانه‌های عمومی استان ‌برای اجرای طرح‌های های یاد شده از بابت دریافت نیم درصد بالغ بر 800 میلیون تومان است و اختصاص نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها به دلیل عدم اعتقاد بعضی از شهرداران برای پرداخت نیم درصد و سلیقه‌ای برخورد کردن آنان و در بعضی مواقع به دلیل برداشت‌های غیر‌اصولی و غیر‌منطقی و همچنین نداشتن ابراز قانونی مشخص در اکثر استان‌ها به ویژه در استان اردبیل دارای مشکل است.
فرهمند‌امین از استاندار اردبیل به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که وظیفه صیانت از قانون را به عهده دارد خواست؛ در خصوص نحوه اجرایی کردن این بخش از قانون اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
وی به تصویب ماده 117 قانون در سال جاری توسط قانونگذار در سال 90 برای تحقق نیم درصد اشاره و یادآور شده است؛ در صورت عدم اختصاص نیم در صد، دولت وزارت امور اقتصادی و دارائی را مکلف کرده است با نظر معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور در صورت پرداخت نکردن نیم درصد از سرجمع اعتبارات آنان کسر و به حساب کتابخانه‌ها واریز خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول