اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفته است؛

اهدای اعضای 4 مرگ مغزی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: امسال در استان زنجان اعضای چهار مورد مرگ مغزی به بیماران نیازمند به عضو اهدا شده است.

اهدای اعضای 4 مرگ مغزی در زنجان
رویا قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی زنجان کار خود را از ماه مبارک رمضان سال 87 آغاز کرده است، اظهار داشت: از سال 87 تاکنون از 40 مورد رضایت از خانواده‌های مرگ مغزی اعضای 36 مورد مرگ مغزی به بیماران نیازمند شده است.
وی افزود: تعداد افرادی که در سال 87 که به مرگ مغزی دچار شده و اعضای آنان به بیماران اهدا شده 10 نفر، سال 88 تعداد 14 نفر، سال 89 هشت مورد اهدا و 12 مورد رضایت بوده است.
رئیس شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری چهار مورد مرگ مغزی در استان زنجان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 87 رتبه نخست کشوری را در زمینه رضایت از خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی کسب کرده است.
وی با بیان اینکه تنها راه ادامه حیات برای بیماران با نارسایی پیشرفته قلب، ریه و کبد پیوند عضو است، تصریح کرد: میزان موفقیت پیوند در ایران و در استان زنجان هر ساله رو به افزایش است.
قهرمانی با بیان اینکه بیماران زیادی در انتظار دریافت اعضای پیوندی هستند، یادآور شد: اهدا عضو می‌تواند نجات بخش جان بیماران، حافظ سلامت و ایجاد امیدواری به آغاز زندگی جدید باشد.
رئیس شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه پیوند اعضا از موفق‌ترین و پذیرفته‌ترین روش‌های در‌مانی در بیماران با نارسایی پیشرفته است، خاطرنشان کرد: این واقعیت به دلیل پیشرفت در تکنیک جراحی پیوند و ارائه داروهای جدید جلوگیری کننده از رد پیوند بوده و میزان موفقیت پیوند در اعضای مختلف متفاوت است.
وی با بیان اینکه هرکس در هر سنی می‌تواند پس از مرگ اهدا کننده عضو باشد، یادآور شد: یک اهدا کننده می‌تواند با اهدا عضو زندگی را به تعداد زیادی از بیماران که در انتظار پیوند هستند، بازگرداند.
قهرمانی در خصوص اینکه چگونه می‌توان به عنوان یک اهدا کننده عضو بود، خاطرنشان کرد: با مراجعه به مراکز ذی‌ربط و صدور کارت اهدا پس از مرگ، قید در وصیتنامه قانونی و همچنین می‌توان با آگاه کردن خانواده در زمان حیات و ترغیب آنان به رضایت از اهدا عضو پس از  مرگ به عنوان یک اهدا کننده عضو شناخته شد.
رئیس شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بعد از حادثه همه تلاش‌ها و اقدامات طبی به منظور سلامت و احیا صورت گرفته و تنها بعد از بررسی‌های به عمل آمده توسط گروه‌های پزشکی مرگ مغزی اعلام می‌شود.
وی با اینکه هیچ‌گونه ارتباط مالی بین اهدا کننده و دریافت کننده عضو وجود ندارد، تصریح کرد: کار اهدا و دریافت عضو یک پروسه کاملا قانونی بوده و بر اساس اولویت و اورژانسی بودن بیمار انجام می‌شود.
قهرمانی افزود: دو مورد از چهار مورد اهدای اعضا در سال‌جاری در ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول