اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداری کردستان:

آمار منکرات در رمضان کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: فضلیت این ماه پرخیر و برکت در بین مسلمانان به حدی است که آمار منکرات به شدت در این ماه کاهش مییابد.

آمار منکرات در رمضان کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در همایش معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیای استان کردستان با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: فضلیت این ماه پرخیر و برکت در بین مسلمانان به حدی است که آمار منکرات به شدت در این ماه کاهش می‌یابد و این همان توجه و حساسیت افراد جامعه به رعایت فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
حسن‌زاده با اشاره به مسئولیت‌ها و ماموریت‌های معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیای استان کردستان، گفت: این معاونت با هدف تقویت و ارتقای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در میان جامعه کارگری استان پیش‌بینی و ایجاد شده، چرا که اعتقاد ما بر این است که کارگران قشر مولد و گردانندگان اصلی چرخ‌های اقتصادی کشور هستند و اگر خدای ناکرده این فریضه در بین آنان مراعات نگردد چه بسا اقتصاد جامعه به بیراه کشیده شود.
معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیای استان با ابراز خرسندی از اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در واحدهای کارگری استان به خوبی رشد کرده، افزود: از آنجا که سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، باید امر به معروف و نهی از منکر امسال بیش از گذشته در بین کارگران و کارفرمایان مراعات شود تا شاهد به ثمر نشستن اهداف این نامگذاری باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و وظیفه شخص تذکر دهنده، گفت: کسی که تذکر می‌دهد دیگر نباید منتظر این باشد که تذکر او نتیجه‌بخش بوده است یا نه، زیرا تجربه نشان داده است اگر کسی در جامعه خلافی مرتکب شد و چند نفر به او تذکر دادند و در واقع او را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کردند آن شخص سرانجام به اشتباه خود پی برده و به مسیر درست که همان اهداف امر به معروف و نهی از منکر است، بر می‌گردد.
در ادامه، ماموستا راستی امام جمعه موقت شهرستان سنندج نیز در این مراسم به فضیلت‌ها و معنویات این ماه اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید در این ماه بیش از هر زمان دیگری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساس باشند چرا که آخرت انسان‌ها بر اساس اعمال خوب و بد آنان سنجیده می‌شود که این اعمال نیز نتیجه همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
راستی با اشاره به  وجود فحشا و منکرات در جامعه امروز مسلمانان، گفت: امروز دشمن جنگ نرم را در جامعه ما به راه انداخته است و جوانان را به سمت امور ناشایست ترغیب می‌کنند چرا که استکبار به خوبی بر این نکته واقف است که اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر تضعیف شود به خوبی می‌توانند به اهداف شوم و پلید خود دست یابند.
وی پدیده ماهواره را از مصادیق بارز فحش و فساد در جامعه ذکر کرد و افزود: ماهواره ذاتا و نفسا پدیده‌ای مخرب و ترویج‌دهنده فحشا و فساد در جامعه بوده که استکبار جهانی از طریق آن برای دستیابی به اهداف پلید خود می‌کوشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول