اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سومین همایش کاتبان وحی در گلپایگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت اوقاف و امور خیریه گلپایگان سومین همایش کاتبان وحی در گلپایگان برگزار شد.

سومین همایش کاتبان وحی در گلپایگان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، ‌امروز صحن امامزاده هفده تن و حسینیه ناصر بن علی شاهد کتابت 30 تن از کاتبان وحی بود.
در این آیین 30 تن از هنرمندان انجمن خوشنویسان گلپایگان و خمین و خوانسار اقدام به کتابت چهار جزء قرآن کریم با خط نستعلیق کردند.
مسئول انجمن خوشنویسان گلپایگان در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: کتابت کلام وحی به خط نستعلیق که یکی از خطوط اسلامی است، صورت گرفته و این خط به عروس خطوط اسلامی شهرت دارد.
مهین امینی تصریح کرد: براساس روایات و اسناد تاریخی و مذهبی حضرت علی بن ابی طالب (ع) و زید بن ثابت نخستین کاتبان وحی بوده‌اند و برای هنرمندان خوشنویس چه سعادتی بالاتر از آن که پیرو مولای متقیان باشند و در این ماه پر فیض و رحمت از این موهبت الهی بهره‌مند شوند.
وی در ادامه به یکی از بزرگ‌ترین اساتید کلام وحی در ایران اشاره کرد و افزود: استاد میرزا احمد نیریزی یکی از بزرگ‌ترین اساتید کلام وحی در کشور است و این خطاط بزرگ در دوره صفویه 99 جلد قرآن کریم و 77 صحیفه و ادعیه را با خط نسخ کتابت کرده است.
مسئول انجمن خوشنویسان گلپایگان همچنین به مشق قدر در شب قدر اشاره کرد و گفت: در شب 21 ماه مبارک رمضان در محل سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) 10 تن از بانوان خوشنویس و تذهیب‌کار گلپایگانی به نگارش جزء 30 قرآن مجید می‌پردازند.
به گزارش فارس، در این آیین فرهنگی و هنری مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند و در پایان به هنرمندان هدایایی به رسم یادبود از طرف اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان اهدا شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول