اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه 90 صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی پردیس بین‌المللی علوم و فنون خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: مهرماه‌ امسال پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم و فنون دریایی این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی پردیس بین‌المللی علوم و فنون خرمشهر
مسعود صدری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در سال جاری توسعه رشته‌های دریایی و رشته‌های دریایی میان رشته‌ای در مقطع تحصیلات تکمیلی را به‌طور جدی دنبال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود دو هزار دانشجو در مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: حدود  450 نفر در سال تحصیلی 91-90  وارد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مهرماه سال جاری پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم و فنون دریایی این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحد بین‌المللی، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در راستای تبادل اطلاعات و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با کشورهای همجوار همکاری خواهد کرد.
صدری‌نسب در خصوص نحوه اداره واحد بین‌المللی پردیس دانشگاه، تصریح کرد: این واحد به‌صورت خودگران با استفاده از شهریه‌های دانشجویان داخل و خارج کشور تأمین می‌شود.
وی گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تاکنون گام‌های بلندی در راستای انجام پروژه‌های تحقیقاتی برداشته و در حال حاضر نیز با تعدادی از دانشگاه‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده است.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اضافه کرد: در حال حاضر نیز دو طرح تحقیقاتی به سفارش سازمان اتمی کشور توسط پژوهشگران این دانشگاه در حال اجرا است.
وی گفت: طرح استحصال از جزر و مد در سواحل خلیج‌فارس از طرح‌های پژوهشی در حال انجام دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است که تا اواخر سال جاری به اتمام خواهد رسید.
صدری‌نسب با تأکید بر نهادینه‌سازی تحقیق در جامعه، بیان کرد: اهمیت تحقیق و پژوهش باید برای دانشجویان روشن و به آن‌ها تفهیم شود که ملت‌های توسعه یافته بر اساس تحقیق و پژوهش در رشته‌های مختلف به پیشرفت، ارتقای جایگاه و توسعه دست یافته‌اند و تمدن‌ها بر این اساس شکل گرفته‌اند.
وی افزود: نباید صرفاً به تکرار مطالعات دیگران پرداخت بلکه پژوهش‌گر با استفاده از علم و دانشی که دیگران قبلا به آن دست یافته‌اند، باید افق‌های جدید و تازه‌ای به روی خود و دیگران باز کند و یا با موشکافی نظریات دیگران طرحی نو دراندازد تا آن یافته فراگیر شود.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی در راستای ارتقای سطح علمی و توسعه تحقیق و پژوهش اقدامات مطلوبی انجام داده و در آینده‌ نیز در راستای تکمیل اقدامات انجام شده تلاش خواهد کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول