اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی زاهدان:

تقویت باورهای دینی مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی زاهدان گفت: تقویت بینش و باورهای دینی موجب مصونیت جوانان شده و راهکار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.

تقویت باورهای دینی مقابله با جنگ نرم است
دادخدا خدایار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تقویت سطح علمی، معرفتی، بینشی و باورهای دینی جامعه در مقاطع سنی مختلف به ویژه نسل جوان که فریب شبهات و تبلیغات ضد دینی گروه‌های منحرف را نخورند یک ضرورت مهم است.
وی افزود: باید افراد متدین، علما و اساتید، تجارب و آموزه‌های دینی خود را همراه با معرفت‌های عمیق و حیاتی، عقلانی و عرفانی با دقت و حساسیت به نسل جوان منتقل کرده، و به نحوی در ضمیر آنها نهادینه کنند که در مقابل تهاجمات همه جانبه دشمنان دین مقاومت کرده و متزلزل نشوند.
این استاد دانشگاه بیان کرد: بهترین روش حفظ و انتقال معارف و فضایل رضوی، توأم کردن هنر با ابزار و روش‌های نوین رسانه‌ای است.
خدایار خاطرنشان کرد: ابزارها و روش‌های نوین رسانه‌ای وقتی با جذابیت اثر هنری توأم شود، ماندگارتر و تأثیر پذیرتر می‌شوند.
وی ادامه داد: ساخت فیلم‌های تأثیرگذار، سریال‌های پر محتوا، کتاب‌های ماندگار، روش‌های نوشتاری مکتوب متداول مختلف و مجموعه وسایل ارتباط جمعی متداول کنونی از ابزارهای موجود در اختیار بشر کنونی است.
عضو علمی پنجمین همایش ملی، علمی، پژوهشی فضایل رضوی سیستان و بلوچستان گفت: می‌توان برای هدایت درست بشریت و رسیدن به کمال معنوی که نیاز روحی و معنوی اوست از این ابزار بهره مطلوب گرفت.
خدایار تصریح کرد: منابع موجودی که در اختیار علما و جامعه شناسان قرار دارد از غنای کافی برخوردار نبوده و باید با تحقیق و پژوهش از نظر کیفی و کمی بر محتوای آنها افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به شایستگی و رشد کمال انسانی نیاز به معارف نظری و اسوه‌های عملی دارد، خاطرنشان کرد: همایش رضوی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی نیازهای معرفتی و نظری انسان را در حوزه‌های جهان شناسی، خداشناسی و انسان شناسی برطرف می‌سازد.
رئیس دانشکده علوم قرآنی زاهدان انتخاب الگوهای معنوی کامل و رشد یافته را برای تبعیت و هدایت زندگی مادی، یک هنر فنی و تخصصی عنوان کرد.
خدایار ادامه داد: می‌توان از این فرصت‌ها بهترین بهره را برد و به جهان محتاج و تشنه معنویت هم عرضه کرد.
وی یادآور شد: تفکر و تعمق در معارف، افکار و اندیشه‌های انسان کامل چون امام رضا (ع) بهره‌ و تأثیر فراوانی در امور فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی، ایرانی و بشری دارد.
این استاد دانشگاه سیره علمی، عملی و مجموعه روایات و احادیث به جامانده از امام رضا (ع) را آثار مفید ذی‌قیمتی دانست و گفت: باورها، اعتقادات، آموزه‌های دینی، آثار و احادیث و وجود علمای فاضل همراه با حرکت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقی همچون برگزاری همایش فضایل رضوی می‌تواند آثار ارزشی مناسبی را در تاریخ خلق کند.
خدایار افزود: مهم‌ترین بخش برگزاری همایش‌ها، چگونگی حفظ و انتقال این مفاهیم ارزشی به نسل‌های آینده است.
وی اضافه کرد: در این زمینه هر چه ابزار انتقال مطمئن و دقیق‌تر باشد، این انتقال نافذتر و شایسته‌تر صورت می‌گیرد.
این عضو علمی همایش فضایل رضوی در سیستان و بلوچستان در زمینه وجود معجزات و رویاهای صادقه گفت: اصل وجود معجزه و رویای صادقه چیزی اثبات شده است اما هر ادعایی را نمی‌توان پذیرفت بلکه باید براساس ملاک‌ها، مبناها و باورها و اعتقادات دینی که از قرآن کریم نشأت گرفته، اعتماد کرد.
خدایار بیان کرد: در صورتی که این ادعاها متناسب و متوازن با اصول دینی، عقلی و اعتقادی باشد، لازم است، مستند و اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به وجود معجزات و کرامات حقیقی فراوان ثابت شده از امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: در طول تاریخ کسانی بوده‌اند که از طریق رویای صادقه و الهامات الهی متحول شده و به مراتبی از معنویت رسیده‌اند و عده‌ای نیز با سوء استفاده از دین و معنویت ادعای کاذب و خرافی، سعی به انحراف کشیدن افکار عمومی داشته، لذا نمی‌توان به هر ادعایی اعتماد کرد.
رئیس دانشکده علوم قرآنی زاهدان افزود: چنانچه بعد از هر همایشی، کمیته ارزیابی و آسیب شناسی آثار به دست آمده تشکیل و نقاط قوت و ضعف بررسی تا در همایش بعدی مورد بهره‌برداری قرار گیرد می‌توان نتیجه بهتری از برگزاری این گونه همایش‌ها کسب کرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول