اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

محمدرضا ایمانیان در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:

معیارهای انتخاب آثار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نامعلوم است

خبرگزاری فارس: یک هنرمند تئاتر گفت: شورای نظارت و بازبینی یا شورای انتخاب آثار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هیچ دلیل مکتوبی برای رد یک اثر صادر نمی‌کنند و برای ما معیار انتخاب آثار نامعلوم است.

معیارهای انتخاب آثار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نامعلوم است
محمدرضا ایمانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبری فارس «توانا»‌ اظهار داشت: سیاست‌های بخش کودک و نوجوان اصلاً مشخص نیست. نباید کلمه «پری» در نمایش وجود داشته باشد زیرا معتقدیم این اسم متعلق به مسیحیت است و به کار بردن آن ترویج این دین محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: متن‌هایی وجود دارد که شورای نظارت و ارزشیابی به واسطه نبودن برخی مسائل آن را تکه‌تکه می‌کند. یکی از اعضای شورای نظارت به من گفت "اگر می‌خواهی شهر پریا را نشان دهی باید پلیسی در آن برای نشان دادن نظام شهری به‌وجود آوری".
 
*متن‌ها رد می‌شوند بدون اینکه درباره خط قرمزها و ممیزی‌ها حرفی به میان آید
 
این هنرمند تئاتر گفت: امر می‌شود واقعیت روزمره را مثل زلزله بم و... را به کودکان نشان دهید. زمانی که مخاطب آثار بچه 5 تا 7 سال است براساس چه منطقی باید در مورد مرگ برای او نمایش ساخت.
وی خاطرنشان کرد: شورای نظارت و بازبینی یا شورای انتخاب آثار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هیچ دلیل مکتوبی برای رد یک اثر صادر نمی‌کنند. شورای نظارت برای رد کردن متن عبدالرضا کاهانی مدام مصاحبه می‌دهد اما برای مشخص کردن خط قرمزها و ممیزی‌ها هیچ‌گونه حرفی به میان نمی‌آید.
وی به سخنان مدیر تئاتر شهر مبنی بر اینکه از نمایشنامه‌های برجسته جهت اجرای مجدد استقبال می‌شود، گفت: سه متن از محمد یعقوبی را ارائه دادیم اما رد شد. به این دلیل که به طور مثال خود محمد یعقوبی اگر آن را اجرا نکند، مقدور نیست.
 
*‌ درد تئاتر ما شفاف نبودن قوانین است
 
ایمانیان در خصوص ساماندهی گروه‌های تئاتری تهران بیان داشت: گروه‌های تئاتری شهرستان ساماندهی شدند اما گروه‌های تهرانی را ساماندهی نمی‌کنند زیرا می‌دانند به شکست منجر می‌شود.
وی در ادامه خواستار شد: معیارهای انتخاب آثار برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شفاف شود. اگر مسئولان جشنواره قصد رسانه‌ای شدن مسائل را ندارند، لااقل با متقاضیان معیارها را در میان بگذارند تا در دوره‌های بعدی این مسائل تکرار نشود.
این هنرمند تئاتر افزود: ما قصد حرکت با خطوط مرکز هنرهای نمایشی را داریم، اگر این خطوط معلوم باشد. در کشور ما تئاتر زیر زمینی در حال شکل‌گیری است، زمانی می‌رسد که این گروه‌ها برای خود خطوط تعریف می‌کنند و مرکز هنرهای نمایشی روزی مجبور به عقب‌نشینی در مقابل آنها می‌شود.
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول