اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

مساجد کانون پررونق هدایتگری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نیر گفت: مساجد در دین اسلام کانون پررونق هدایت و ارشاد جامعه به سوی راستی‌ها و نیکی‌هاست.

مساجد کانون پررونق هدایتگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی مساجد در نیر اظهار داشت: مسجد سنگر مستحکم مقابله با جنگ نرم دشمنان است و امروز در حالی که دشمن با توطئه‌های مختلف وارد جنگ با ما شده است سوق دادن جوانان به مساجد زمینه مناسب جنگ با این حربه دشمن را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به جنگ‌های امروز دشمنان و استکبار جنگ نرم را سخت‌تر از جنگ سخت عنوان کرد و گفت: در جنگ سخت و رو در رو دشمن مشخص است ولی در جنگ نرم دشمن در لباس و رنگ و لعاب نامشخص وارد میدان و عرصه می‌شود و اعتقادات و دین ما را مورد حمله قرار می‌‌دهند.
امام جمعه نیر اضافه کرد: در این راستا باید برای مستحکم کردن اعتقادات جوانان خود این قشر را به مساجد سوق داده و توطئه دشمنان را خنثی سازیم.
مقدسی به نقش مسجد در صدر اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان پیغمبر شاهد این بودیم که پیغمبر اسلام تمام مسائل امت اسلامی را در مسجد حل و فصل می‌کرد و مسجد را پایگاه دین کرده بود که این رویه امروز نیز باید در جوامع اسلامی شایع شده و رونق بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این همایش فرماندار نیر هم در سخنانی به نقش مهم روحانیون در تقویت باورهای دینی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیون قطب اصلی تبیین اسلام راستین به مردم و به ویژه به جوانان هستند و حضور آنها در تمامی مراسم‌ها بوِیژه در مساجد سبب رونق بخشی این سنگر اسلامی می‌شود.
سید حمید عباداللهی با اشاره به اهمیت مسجد آن را سنگر مستحکم دفاع از اصل اسلام معرفی کرد و گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس مساجد پایگاه‌های مقاومت و ایثار بسیجیان بود و از همین مسیر بود که دشمن را در خاک خود زمینگیر کرد.
وی افزود: اکنون نیز به توجه به اینکه کشورمان مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته است مساجد به عنوان سنگر فرهنگی می‌تواند جوانان را در مقابل این تهاجم واکسینه کند و ضروری است که هر چه بیشتر قشر جوان و نوجوان را به سمت مساجد سوق دهیم.
این مسئول بر رونق بخشیدن به مساجد به عنوان پایگاه دینی و برطرف کننده مسائل دینی و اعتقادی مردم توسط هیئت امنای مساجد تاکید کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول