اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی استان یزد خبر داد:

راه‌اندازی 14 مرکز عرضه محصولات کشاورزی در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان یزد از راه‌اندازی 14 مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامداری در استان یزد خبر داد.

راه‌اندازی 14 مرکز عرضه محصولات کشاورزی در یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین مرشدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: مراکز عرضه محصولات کشاورزی، راهکاری مناسب و کارآمد برای بازاررسانی و فروش بهینه محصولات بخش کشاورزی است.
وی افزود: در همین راستا 14 مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی به ظرفیت 80 غرفه در استان یزد تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل تعاون روستایی استان یزد بیان کرد: تعدادی از این مراکز آماده بهره‌برداری است و عملیات احداث بقیه آنها به سرعت در حال انجام است و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
مرشدی عنوان کرد: به طور معمول نخستین نگرانی کشاورزان بعد از تولید محصول، بازاریابی و فروش آن است که این دغدغه آنها باید توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله تعاون روستایی برطرف شود.
وی عدم فروش به موقع و مؤثر محصولات کشاورزی را معضل بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: وجود واسطه‌ها و دلالان متعدد در مراحل تولید تا مصرف سبب می‌شود قیمت محصولات کشاورزی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.
مرشدی از تعاونی‌های روستایی و کشاورزی به عنوان ابزار بالقوه برای ارتباط مستقیم بین قطب تولید و مصرف یاد کرد و گفت: نبود بازارچه و مراکز عرضه در بدنه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی باعث کم‌رنگ شدن نقش این تعاونی‌ها در بازار محصولات کشاورزی شده است.
وی مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را بستر فروش و بازاررسانی محصولات کشاورزی با هزینه کمتر دانست.
مرشدی تصریح کرد: کاستن مخارج ناشی از فروش تولیدات کشاورزی و بالا بردن درآمد کشاورزان حائز اهمیت است.
عضو شورای تنظیم بازار استان یزد ادامه داد: بازاررسانی مناسب محصولات کشاورزی فاصله بین تولید و مصرف را کاهش داده و به طور طبیعی محصولات با نرخ کمتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول