اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آموزش قرآن باید همچون سوادآموزی فراگیر باشد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: آموزش قرآن کریم در تمام سطوح باید همچون نهضت فراگیر سوادآموزی، به شکل گسترده و فراگیر در کشور و استان اردبیل انجام شود.

آموزش قرآن باید همچون سوادآموزی فراگیر باشد
سیدحسین صابری در جریان بازدید از نمایشگاه علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی شورای عالی قرآن در یک سال گذشته تمام سعی و همت خود را به کار گرفتیم تا با ایجاد هم‌افزایی و هم‌اندیشی برنامه‌های متنوع قرآن را در جای جای استان اردبیل برگزار کنیم که محور این برنامه‌ها توجه به آموزش قرآن در گروه‌های سنی مختلف و صنوف متعدد است.
وی اضافه کرد: این شورا با هدف جلوگیری از موازی‌کاری‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی در حوزه قرآن، دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی را موظف کرده تا برنامه‌ریزی‌های خود را به صورت مستمر و سالانه ارائه کنند تا در این شورا با تصویب اعضا به مرحله اجرا درآید.
این مسئول با یادآوری اینکه در این مدت تقسیم کار تخصصی و مناسب در حوزه آموزش قرآن کریم و فراگیری گسترده آن انجام شده است، بیان داشت: ‌با این شرایط و مهیا شدن زمینه‌های خوب آموزش قرآن در ادارات،‌ نهاد‌های آموزشی، ‌کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی و تولیدی به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور بیسوادی و ناآشنایی به قرآن کریم همچون بیسوادی در این استان ریشه‌کن شود و همه شرایط خواندن و قرائت آسان قرآن کریم را پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها به صورت مستمر از مدارس و فضاهای دانشگاهی آغاز شده و به تدریج در محیط‌های اداری، نظامی و انتظامی و هسته‌های آموزش محلات، تعمیق و گسترش یافته تا شاهد به ثمر نشستن اهداف فراگیر قران به صورت جامع در استان باشیم.
استاندار اردبیل با قدردانی از برپا کنندگان سومین نمایشگاه علوم قرآنی و حضور گسترده مردم در این نمایشگاه، آن را فرصتی مغتنم برای حضور و کسب آگاهی مردم از فعالیت‌های حوزه قرآنی اعلام کرد و افزود: نمایشگاه امسال از ظرفیت و شرایط مطلوب و با کیفیتی برخوردار است به طوری که سعی شده جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های قرآنی به نمایش گذاشته شود.
رئیس شورای عالی قرآن در استان اردبیل اظهار داشت: یکی از برجستگی‌های این نمایشگاه محور‌های فعالیت آموزش قرآن اعم از رو‌خوانی، ‌روان‌خوانی و مفاهیم قرآن کریم است که در سنین مختلف از قشر کودک گرفته تا نوجوان، جوان و میانسال وزن و مرد در این آموزش‌ها با رغبت حاضر شده و از فضای قرآنی بهره می‌گیرند.
وی کسب رتبه‌های ممتاز موسسات و مراکز قرآنی استان را یکی دیگر از توفیقات این استان در خادمی کلام وحی اعلام کرد و یادآور شد:‌ استان اردبیل هم در تربیت مربیان و کادر قرآنی و هم به ثمر نشاندن اهداف قرآنی در تربیت خادمان و حافظان قرآن کریم، یکی از استان‌های موفق و پیشرو کشور است که همچنان این ظرفیت و قابلیت را در خود حفظ کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سومین نمایشگاه علوم قرآنی استان اردبیل از 30 مرداد ماه تا  ششم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل با حضور ناشران و علاقمندان به قرآن از پنج استان کشور شامل قم،‌ اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و اردبیل در 60 غرفه بر پا شده و از ساعت 17 عصر تا 24 شب آماده پذیرایی از بازدید‌کنندگان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول