اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مسئول بسیج سازندگی گلستان انجام شد:

تشریح فعالیت بسیج سازندگی گلستان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی گلستان فعالیت بسیج سازندگی این استان را تشریح کرد.

تشریح فعالیت بسیج سازندگی گلستان
علیاصغر الداغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا در حالی اردوهای هجرت3 سال 1390 را شروع کرد که با فرمایش نوروزی رهبر معظم انقلاب که سال 1390 را سال جهاد اقتصادی نامیدند رسالت ما در استان سنگین‌تر شده چرا که باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ کار جهادی در جامعه اسلامی قدم بر می‌داشتیم.
وی تصریح کرد: پس از همان ابتدای سال طرح هجرت سپاه نینوا متمایز با سال‌های قبل زمینه این حرکت بزرگ را فراهم کرد.
مسئول بسیج سازندگی گلستان گفت: حضور سردار خراسانی مسئول سازمان بسیج سازندگی و تشکیل ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت در استانداری با حضور مدیران کل، فرمانداران و فرماندهان سپاه نوید همتی مضاعف را می‌داد.
الداغی افزود: در ادامه سفر پرخیر و برکت سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و حضور در دومین جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت، دریچه‌ای از امید و شور و نشاط را در جوانان استان پدیدار کرد تا اردوهای جهادی امسال را متفاوت از سال‌های قبل شروع کنند و این امر موجب پشتیبانی سازمان‌ها و اقشار استان از اردوهای هجرت شد.
وی ادامه داد: در همین راستا سازمان بسیج سازندگی با مشارکت ناحیه دانشجویی و سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، بسیج طلاب، مهندسین، بسیج جامعه پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان نوسازی و دانشگاه علوم پزشکی استان کار ساماندهی و پشتیبانی از این حرکت عظیم جهادی را شروع کردند که تاکنون منجر به فعالیت‌های گسترده شده است.
مسئول بسیج سازندگی گلستان با اشاره به اردوهای جهادی دانشجویی گفت: در بخش اردوهای جهادی سازمان بسیج سازندگی و ناحیه دانشجویی تعداد 900 نفر دانشجوی برادر و خواهر از دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان را در گروه‌های 15 و 20 نفره سازماندهی و برای محرومیت‌زدایی به مناطق محروم استان اعزام کردند.
الداغی متذکر شد: در مجموع تعداد 52 گروه جهادی در مناطق محروم حضور یافتند و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، اعتقادی، اجتماعی، فنی و حرفه‌ای، عمران و آبادانی را در روستاهای محروم انجام دادند به این ترتیب در مجموع تعداد 23 هزار نفر روز کارکرد را شاهد بودیم.
وی با اشاره طرح هجرت دانش‌آموزی و فرهنگیان خاطرنشان کرد: در امر سازماندهی و به کارگیری دانش‌آموزان و فرهنگیان در اردوهای هجرت، ابتدا کارگاه توجیه عوامل اجرایی بسیج‌سازندگی، بسیج دانش‌آموزی، رابطان آموزش و پرورش را به طور متمرکز برگزار و سپس کار بهسازی و مرمت فضاهای آموزشی با به کارگیری یک هزار و 800 نفر دانش‌آموز و فرهنگی آغاز شد.
مسئول بسیج سازندگی گلستان گفت: ماحصل آن تعداد 20 هزار نفر روز کارکرد است که با همت دانش‌آموزان تاکنون تعداد 203 آموزشگاه مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت.
الداغی به فعالیت‌های بسیج طلاب اشاره کرد و اضافه کرد: بعد از موفقیت‌های اثرگذار اردوهای جهادی دانشجویی و دانش‌آموزی امسال بسیج طلاب سپاه نینوا با ساماندهی روحانیون و طلاب استان اقدام به برگزاری اردوهای جهادی بسیج طلاب در مناطق محروم کرد.
وی یادآور شد: در این اردوها تعداد 216 نفر از طلاب و روحانیون به مدت 3 هزار و 155 نفر روز خدمات ارائه دادند.
مسئول بسیج سازندگی گلستان به فعالیت اردوهای جهادی بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد و اذعان داشت: سازمان بسیج سازندگی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا با سازماندهی پزشکان متعهد، داوطلب استان و فعال شدن کانون‌های بسیج جامعه پزشکی اقدام به اعزام 10 اکیپ پزشکی مجهز برای مداوای بیماران مناطق محروم کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول