اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد:

تامین اعتبارات خشکسالی تا 10 روز آینده

خبرگزاری فارس: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: وضعیت میزان اعتبارات خشکسالی استان‌های مختلف کشور تا 10 روز آینده مشخص میشود.

تامین اعتبارات خشکسالی تا 10 روز آینده
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رحیم ممبینی در حاشیه سفر به بوشهر و بازدید از گمرک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشورمان حدود سه سال است که گریبانگیر پدیده خشسکالی شده است و در این میان تعدادی از استان‌ها از وضعیت مناسب‌تری برخوردارند و برخی استان‌ها خشکسالی تاثیر زیادی روی آنها گذاشته است.
وی با بیان اینکه اعتبار خشکسالی امسال بر اساس پنج شاخص بین استان‌ها توزیع می‌شود، افزود: میانگین بارندگی در سال زراعی 89 و مقایسه همین بارندگی با متوسط دراز مدت 30 ساله، سطح زیر کشت منطقه، وضعیت امرار و معاش و درصد صنعتی و کشاورزی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که در توزیع اعتبارات خشکسالی در نظر گرفته می‌شود.
ممبینی افزود: در همین راستا گروهی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در حال بررسی هستند و تا 10 روز آینده این شاخص‌های برای تک تک استان‌ها مشخص و مبتنی بر اساس این شاخص‌ها اعتبارات خشکسالی برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در ارتباط با پیش‌بینی میزان اعتبار اختصاص یافته خشکسالی به استان بوشهر گفت: هنوز اختصاص اعتبار برای استان‌ها مشخص نیست اما با توجه به اینکه استان بوشهر در سالیان اخیر بیشترین لطمه را از خشکسالی دیده است اعتبار مناسبی برای این استان در نظر گرفته شده است.
ممبینی به اعتبارات فرهنگی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: اعتبارات استانی به دو صورت در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد که یکی از این اعتبارات فرهنگی، اعتباراتی است که در دل بودجه استانی دیده شده که این اعتبار نیز اختصاص یافته و به استان‌ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه یکسری اعتبارات فرهنگی نیز تحت عنوان جدول چهاریک میان استان ها توزیع می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون سهم اعتباری استان‌ها از طریق این جدول مشخص شده است و تا هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در ارتباط با اعتبارات حوزه حوادث استان بوشهر نیز گفت: اعتبارات مربوط به حوادث به دو صورت پیشگیری و بعد از حوادث است.
وی در ارتباط با اختصاص اعتباری برای کمک به صاحبان لنج‌های آتش گرفته بندر عامری اظهارداشت: معمولاً اینگونه حوادث به صورت موردی تصمیم‌گیری می‌شود و گزارش آن از سوی وزارت کشور به معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور می‌رسد.
ممبینی افزود: هم اکنون حدود هشت گزارش حوادث به این معاونت رسیده است که به صورت موردی در دست پیگیری است. 
وی در ارتباط با بازدیدش از سامانه هوشمند ورود و خروج کالا گمرک در بوشهر و ارزیابی‌اش از این سامانه گفت: به طور قطع آنچه در استان بوشهر به صورت پایلوت اجرا شده است در تمامی مبادی ورودی کشور بر اساس اولویت نصب و راه اندازی می‌شود.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری افزود: اولویت اصلی ما در راه اندازی این سامانه در مبادی اصلی کشور است که حدود 80 درصد از تجارت کشور در آن صورت می‌گیرد، است.
ممبینی افزود: این سامانه از کارآیی بسیار بالایی برخوردار است و با هماهنگی که بین دستگاه‌های ذی‌صلاح در ارتباط با این موضوع است موجب می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تا پنج ماه آینده این سامانه در تمامی این مبادی‌ها راه اندازی شود.
وی افزود: راه اندازی این سامانه در گمرک بوشهر اتفاق بسیار خوب، میمون و مبارکی است که موجب می‌شود هم کار واردکنندگان با سهولت بیشتر انجام شود و هم دولت در واقع از این محل که یکی از منابع درآمدی دولت را تشکیل می‌دهند بتواند درآمدها را ارتقاء دهد.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه وابستگی بودجه جاری کشور نسبت به نفت باید صفر شود، گفت: تحقق این مهم قطعاً با انجام همچین اقدامات و چنین سامانه های صورت می‌گیرد.
ممبینی افزود: ظرفیت‌های خیلی خوبی در کشور وجود دارد که این ظرفیت‌ها در گمرک و مالیات وجود دارد که اگر بتوانیم این زیرساخت‌ها را به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تقویت کنیم می‌توان درآمدهای مالیات و گمرک را در یک فاصله زمانی دو الی سه ساله دو برابر کنیم.
وی تاکید کرد: معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور از این گونه طرح‌ها حمایت می‌کند و این حمایت‌ها در بودجه سال 90 گمرک دیده می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول