اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اطلاعات استان یزد:

منافقان تهدیدی برای استان یزد نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اطلاعات استان یزد گفت: در حال حاضر منافقان و سایر گروهک‌های ضد انقلاب تهدیدی برای استان یزد محسوب نمی‌شوند.

منافقان تهدیدی برای استان یزد نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل اطلاعات استان یزد در نشستی خبری با اشاره به ویژگی‌های استان دارالعباده و دارالعلم یزد، شرافت‌، سختکوشی، ولایتمداری، قناعت و پاکدامنی را از ویژگی‌های بارز مردمان این دیار برشمرد. 
حجت‌الاسلام محمد سلیمی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان یزد به ویژه شهید صدوقی و شهدای خبرنگار اظهار داشت: اصحاب رسانه در جامعه امروز نقش و جایگاه مهمی دارند و لازم است اهتمام ویژه‌ای در راستای حفظ نظام و ارزش‌ها و دستاوردهای آن داشته و از اقدامات غیرحرفه‌ای پرهیز کنند.
مدیرکل اطلاعات استان یزد تاکید کرد: با توجه به رسالت سنگین اصحاب رسانه، خبرنگاران و سایت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ استقلال آنها ضروری است. 
سلیمی  با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی، خواستار توجه جدی خبرنگاران و اصحاب رسانه به عدم درج مطالبی که مورد سوء استفاده دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب قرار می‌گیرد شد.
مدیرکل اطلاعات استان یزد همچنین با اشاره به میزان موفقیت اداره کل اطلاعات استان یزد در کشف توطئه‌های دشمنان بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج(، توطئه‌های دشمن شناسایی و در نطفه خفه می‌شود و در این راستا اقدامات بسیار خوب پیشگیرانه و مقابله‌ای انجام شده است. 
 وی خاطرنشان کرد: منافقان و سایر گروهک‌های ضدانقلاب در حال حاضر تهدیدی برای استان یزد محسوب نمی‌شوند و متاسفانه بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه فرهنگی است که برای خنثی کردن آن همت همگانی و عزم ملی نیاز است.
سلیمی با اشاره به نقش اداره کل اطلاعات استان یزد در حل مشکلات این استان بیان کرد: این اداره کل ضمن رصد و شناسایی مشکلات در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ...، نقش اطلاع‌رسانی دقیق به مسئولان استان و ایجاد حساسیت در آنها را بر عهده دارد ضمن اینکه در جلسات و کمیسیون‌های تخصصی نیز نظرات کارشناسی خود را برای حل مشکلات ارائه می‌دهد. 
 وی اطلاع‌رسانی به مسئولان تصمیم‌گیر استان را از جمله وظایف ذاتی این اداره کل برشمرد و افزود: این وظیفه به طور مستمر انجام می‌شود.
مدیرکل اطلاعات استان یزد، مقابله با اقدامات سرویس‌های جاسوسی بیگانه و اقدامات توجیهی صورت گرفته برای مدیران و کارشناسان در این راستا، شناسایی فعالیت مرتبطان نفاق و سایر گروهک‌های ضد انقلاب و اقدام لازم در این زمینه، شناسایی و برخورد با شبکه‌های هرمی و تعطیلی فعالیت آنها در یزد، اشرافیت اطلاعاتی بر محیط‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و رصد مسائل امنیتی در این محیط‌ها و اقدامات لازم برای سالم‌سازی محیط‌ها، ضربه به باندهای کلان موادمخدر و ... را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل اطلاعات استان یزد برشمرد.
سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشراه به عزل و نصب مدیران در استان یزد گفت: بر اساس قانون، تعیین صلاحیت مدیران برای پست‌های حساس و کلیدی دستگاه‌های اجرایی استان یزد توسط اداره کل اطلاعات استان یزد صورت می‌گیرد و ملاک عملکرد افراد بر اساس قانون و ضوابط، تبعیت از مقام معظم رهبری و رعایت خط قرمزها و التزام به ولایت‌فقیه است.
مدیرکل اطلاعات استان یزد همچنین با اشاره به حد و مرز ورود اداره کل اطلاعات استان یزد به جناح‌بندی‌های سیاسی اظهار داشت: اداره کل اطلاعات خلوتگاه اسرار مردم و نظام است و کارکنان خدمتگزار آن فاقد هرگونه گرایش سیاسی به جناح‌های سیاسی کشور هستند و با تاسی به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری مستقل و منزه هستند ضمن اینکه قوانین داخلی وزارت اطلاعات نیز ورود کارکنان به جناح‌بندی‌های سیاسی را منع کرده است.
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به فعالیت برخی شبکه‌های اجتماعی مجازی نظیر فیس‌بوک افزود: طبق قوانین جرائم رایانه‌ای و بنا به مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوایی مجرمانه، فعالیت سایت‌های فیس‌بوک، فرندفید و توپیتر که از جمله شبکه‌های اجتماعی معروف بوده و خاستگاه آنها در آمریکاست، در جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی تشخیص داده شده است.
سلیمی همچنین با اشاره به فعالیت فرقه ضاله بهائیت در استان یزد عنوان کرد: فرقه ضاله بهائیت فعالیت خود را بر روی جوانان و نوجوانان متمرکز کرده و از هر فرصتی برای جذب آنها استفاده می‌کند و یکی از شیوه‌های آنها استفاده از گفت‌وگوی هدفمند است که با به کارگیری دختران جوان و بزک کرده، خود را به جوانان نزدیک کرده و سعی در فریب آنها دارند.
وی تصریح کرد: در استان یزد اشراف کامل اطلاعاتی بر روی این فرقه وجود دارد.
مدیرکل اطلاعات استان یزد  همچنین با اشاره به وضعیت قاچاق موادمخدر در استان یزد تصریح کرد: استان یزد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود در مسیر عبور کاروان‌های موادمخدر است و سرریز مواد عبوری به دست مصرف‌کنندگان استان می‌رسد که موارد متعددی در این زمینه کشف شده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان یزد گرایش به موادمخدر صنعتی افزایش یافته که برای حل این مشکل علاوه بر هماهنگی بیشتر بین ارگان‌های عمل کننده در مبارزه با موادمخدر، عزم همگانی و ملی نیز نیاز است.
سلیمی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره اطلاعات استان یزد برای بهبو حجاب و عفاف عنوان کرد: کار فرهنگی و تحکیم بنیان‌های ارزشی در جامعه و خانواده، راهکار اصلی این مسئله است هرچند برخورد با مصادیق بارز بدحجابی و بی‌حجابی نیز نمی‌تواند از دستور کار انتظامی خارج شود.
مدیرکل اطلاعات استان یزد، مهم‌ترین معضل فرهنگی استان یزد را تاثیرپذیری اقشاری از جامعه از تهاجم فرهنگی دانست و افزود: بروز این پدیده در حوزه‌های حجاب و عفاف، گرایش به ماهواره، موادمخدر، مزاحمت‌های خیابانی، افسار گسیختگی در روابط پسر و دختر و ... بیشتر به چشم می‌خورد که راه حل آن نیز مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه است.
وی همچنین با اشاره به نحوه فعالیت شرکت‌های هرمی در استان یزد بیان داشت: برخی از شرکت‌های هرمی نظیر کوئست، ارمغان خلیج‌فارس، پارمیس تجارت پارسیان، پالینور و امگا در یزد فعال بودند که با آنها برخورد شده است و برخورد با برخی شرکت‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و فردی به عنوان مقام دولتی عضو در شرکت‌های هرمی نداریم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول