اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) عنوان کرد:

اهمیت پیوند ولایت و شب قدر

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: انسان‌ها شب قدر را درک نمی‌کنند مگر پیوند بین شب قدر، امامت و ولایت‌پذیری برای آنها محقق شود.

اهمیت پیوند ولایت و شب قدر
معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ ضمن گرامیداشت شب‌های قدر اظهار داشت: قرآن بهترین مفسر و معرفی‌کننده شب قدر است و در آیاتی اهمیت و جایگاه این شب را گوشزد کرده است.
وی با اشاره به آیاتی از سوره قدر گفت: درک شب قدر در تمام ابعاد برای ما ممکن نیست و چرا که این شب نسبت به هزار ماه برتری دارد.
عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: تمام دستورات رهایی بشر، عبودیت و بندگی در شب قدر نازل شد و اکثر مفسران بر این نکته تاکید دارند که شب قدر شامل ظرف زمانی محدود است.
وی ادامه داد: انسان‌ها شب قدر را درک نمی‌کنند مگر پیوند بین شب قدر، امامت و ولایت‌پذیری برای آنها محقق شود.
ظهیری با اشاره به ارتباط شهادت امیرمومنان(ع) و شب قدر گفت: خداوند در شب قدر علامت و نشانه‌ای قرار داده و این نکته در این شب وجود دارد که قدر برای انسان میسر نمی‌شود مگر انسان شاخص و میزانی برای خود داشته باشد و بر اساس آن مسیر را طی کند.
وی خاطرنشان کرد: از آیات قرآن استنباط می‌شود شب قدر تنها یک شب است، ولی این شب در بین شب‌های دیگر پوشیده است.
عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) ادامه داد: در روش و سیره برخی از علما ذکر شده که 365 شب را احیا گرفته و شب‌زنده‌داری می‌کردند تا یک شب پوشیده شده در سال را به آن برسند.
وی خاطرنشان کرد: خداوند شب قدر را شب توجه‌، ایجاد ظرفیت و بالابردن قدر و اندازه قرار داده تا به ارزش و اهمیت این شب نائل شویم.
ظهیری با بیان اینکه دعا، خواستن و خواندن خداوند تبارک و تعالی است، عنوان داشت: شب قدر شبی است که انسان برنامه‌هایش از جمله برنامه‌های مقدر شده از سوی خداوند را برای خود رقم می‌زند.
وی در پایان گفت: شب قدر شب اراده و اختیار انسان است و خداوند این امتیاز را به انسان داد تا اراده و اختیار خود را با دعا اعمال کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول