اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بر اساس مصوبه مجلس؛

صادرات کالاهای "ممنوع" یا "مجاز مشروط" قاچاق محسوب میشود

خبرگزاری فارس: وکلای ملت مقرر کردند که در مورد کالاهایی که صدور قطعی آنها ممنوع یا مجاز به مشروط باشد، طبق مقررات قاچاق عمل شود.

صادرات کالاهای "ممنوع" یا "مجاز مشروط" قاچاق محسوب میشود
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه امور گمرکی، ماده 71 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

به موجب این ماده، صدور موقت، رویه گمرکی است که به موجب آن کالاهای مجاز برای اهداف معینی شامل ساخت، پردازش، تعمیر، تکمیل، شرکت در نمایشگاه یا به عنوان وسایل نقلیه برای استفاده شخصی یا تردد بین ایران و کشورهای خارج یا ماشین‌آلات و تجهیزات برای انجام خدمات فنی و مهندسی به طور موقت و ظرف مدت معینی که در آئین‌نامه اجرایی مشخص میشود، به خارج از کشور صادر و سپس به کشور بازگرداننده شود.

تبصره بین این ماده نیز عنوان میکند که شرایط، تشریفات اظهار و ارزیابی، اسناد لازم و تضمین، در آئین‌نامه اجرایی تعیین میشود.

بهارستان‌نشینان همچنین با تصویب ماده 72 لایحه امور گمرکی، مقرر کردند در صورتی که کالا تا پایان مهلت، بازگشت داده نشود، نسبت به وصول تضمین یا پیگیری اجرای تعهد اقدام خواهد شد و در مورد کالاهایی که صدور قطعی آنها ممنوع یا مجاز مشروط باشد، طبق مقررات قاچاق عمل میشود.

براساس تبصره نخست این ماده، کالای صدور موقت که در مهلت مقرر به کشور بازگشت داده نشود و رویه آن طبق مقررات قانونی به صادرات قطعی تبدیل شود، مشمول هیچ‌گونه استرداد و تسهیلات صادرات قطعی نمیشود.

تبصره 2 بین همین ماده نیز عنوان میکند که چنانکه تا ده روز پس از انقضاء مهلت مقرر، کالا به گمرک تحویل شود، گمرک میتواند با اخذ جریمه موضوع ماده 109 همین قانون اقدام کند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول