اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان شرقی؛

سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماریهای طیور راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از آغاز به کار سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماریهای طیور توسط اداره مراقبت و بررسیهای این اداره کل خبر داد.

سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماریهای طیور راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان از راه‌اندازی و آغاز به کار سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماری‌های‌ طیور توسط اداره مراقبت و بررسی‌های این اداره کل خبر داد.
وی با اشاره به اینکه توسط این سامانه همه اقدامات بهداشتی در انواع واحدهای مرغداری نظیر وضعیت جوجه‌ریزی، گواهی‌های صادره برای حمل و نقل طیور، آمار تلفات، آمار وقوع بیماری‌ها، شرایط بهداشتی و ... به صورت روزانه ثبت و قابل ارزیابی خواهد بود، گفت: با توجه به تعداد و ظرفیت مجوزهای صادره جوجه‌ریزی و با عنایت به گواهی‌های صادره برای بارگیری و حمل و نقل طیور به مقصد کشتارگاه‌ها که همگی در این سامانه ثبت می‌شوند، امکان تهیه گزارش‌های کاربردی مختلف در این سیستم وجود دارد.
زندیه افزود: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این سامانه از سه سال پیش با ثبت مختصات جغرافیایی واحدهای طیور در سطح استان آغاز شده و پس از تهیه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: ‌این سیستم اطلاعات جغرافیایی به عنوان سیستم پایش برخط (آنلاین) بیماری‌های طیور عمل کرده و با اجرای این سیستم شیوع و بروز بیماری‌های طیور قابلیت تجزیه و تحلیل کامل یافته است و به اقدامات سریع بهداشتی در قالب واکنش سریع عملیاتی سامان داده خواهد شد.
زندیه گفت:‌ سیستم اطلاعات جغرافیایی بیمارهای دامی از سال 1376 در استان آذربایجان شرقی آغاز به کار کرده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول