اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شعبه 101 دادگستری چالدران صورت گرفت؛

جریمه 40 میلیون ریال قاچاقچی سیگار چالدرانی

خبرگزاری فارس: جریمه 40 میلیون ریالی قاچاقچی سیگار چالدرانی، کشف بیش از 60کیلو تریاک در مهاباد، دستگیری قاچاقچیان کود شیمیایی در بوکان و ...از جمله اخبار کوتاه حوادث در آذربایجان غربی است.

جریمه 40 میلیون ریال قاچاقچی سیگار چالدرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان چالدران، قاچاقچی سیگار با هویت معلوم که تعداد 149 هزار و 200 نخ سیگارت خارجی به ارزش 20 میلیون و 142 هزار ریال  قاچاق کرده بود در شعبه 101 جزایی دادگستری چالدران  مورد بررسی قرار گرفت.
براساس این گزارش قاضی متهم را به پرداخت مبلغ 40 میلیون و 284 هزار ریال به عنوان جریمه به نفع صندوق دولت به عنوان دو برابر ارزش ریالی سیگارهای مکشوفه  محکوم کرده است و تمام سیگارهای مکشوفه ضبط شده است.

* کشف بیش از 60کیلو تریاک در مهاباد
دادستان عمومی و انقلاب مهاباد از کشف بیش از 60 کیلو تریاک خبر داد.
صمد حضرتی اظهار داشت: فردی اهل شیراز اقدام به خرید مواد مخدر از ایرانشهر و قاچاق آن به مهاباد می‌کرد که در مهاباد به وسیله اداره اطلاعات دستگیر شد.
وی افزود: در این عملیات چهار نفر دستگیر شدند که پرونده‌ای در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد برای این افراد تشکیل و پس از صدور قرار وثیقه به علت عدم عجز از تودیع وثیقه روانه زندان شدند.
این مقام قضایی گفت: از متهمان مقدار 60 کیلو و 70 گرم تریاک و دو گرم شیشه به همراه آلات استعمال مواد مخدر  و یک قبضه اسلحه کمری و اسپری اشک‌آور نیز کشف و ضبط شده است.

* دستگیری قاچاقچیان کود شیمیایی در بوکان
سرپرست اداره جهاد کشاورزی بوکان گفت: دو نفر از قاچاقچیان کود شیمیایی در بوکان دستگیر شدند.
صلاح‌الدین کلیجی اظهار داشت: محموله جدید 221تنی کود شیمیایی قاچاق در شهرک صنعتی این شهرستان کشف و ضبط شده است.
وی افزود: به دنبال اطلاع مردمی به جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه افرادی در شهرک صنعتی بوکان در حال جابه‌جایی و حمل کیسه‌های کود شیمیایی هستند این کار در دستور کار پرسنل جهاد کشاورزی قرار گرفت و متوجه انباری دیگر در کنار انبار کشف شده قبلی شدند.
وی افزود: در این انبار افرادی کودهای شیمیایی یارانه‌ای فسفات را با کودهایی که از ازبکستان وارد می‌شد در کیسه‌های جدید بسته‌بندی و از طریق گمرکات مختلف به عراق صادر می‌کردند.
این مسئول اظهار داشت: کودهای ضبط شده پس از گذراندن مراحل قانونی از طریق مدیریت جهاد کشاورزی بوکان و با ارائه دفترچه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
هفته گذشته نیز، 250تن کود شیمیایی قاچاق که در شهرک صنعتی بوکان دپو شده بود کشف و ضبط شد.
این محموله که شامل فسفات سدیم و اوره بود از محل سهمیه کشاورزان منطقه استان‌های همجوار و سایر استان‌های کشور به صورت غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع، تهیه می‌شد، ارزش این محموله بیش از 600میلیون ریال اعلام شده است.

* اهدای 290 میلیون ریال برای آزادی زندانیان
رئیس دادگستری میاندوآب گفت: خیران میاندوآبی در جشن گلریزان این شهرستان 290 میلیون ریال برای آزادی زندانیان اهدا کردند.
علی حبیبی اظهار داشت: خیران باید با کمک به مستمندان یاری‌رسان آنها باشند و رفتار و منش اخلاقی مولای متقیان را در این زمینه در جامعه ترویج کنند.
این مقام قضایی در ارتباط با وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد و محکومیت‌های مالی توضیحاتی ارائه داد و افزود: زندان یک واقعیت تلخ است و عده‌ای ناخواسته با این موضوع مواجه می‌شوند که خانواده‌های بسیاری را با مشکل روبه‌رو می‌کند و آسیب‌های اجتماعی فراوانی را سبب می‌شود.
حبیبی استفاده از مشارکت خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارای اهمیت دانست و گفت: امیدواریم مبلغ آزادی زندانیان در میاندوآب تامین شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول