اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ماه امسال؛

شاهین‌شهر میزبان جشنواره کشوری شعر کودک است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: آبان ماه امسال شاهین شهر میزبان جشنواره کشوری شعر کودک و خردسال است.

شاهین‌شهر میزبان جشنواره کشوری شعر کودک است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی تمنایی در نشست رسانه‎ای خود به شرح برنامههای فرهنگی اداره ارشاد شهرستان پرداخت و گفت: برای سال جاری چند جشنواره و همایش از جمله آواها و نواها، همایش تجلیل از متولیان مساجد و جشنواره کشوری شعر کودک و خردسال را در شاهین شهر برگزار میکنیم.
وی اضافه کرد : جشنواره کشوری شعر کودک و خردسال در پنج بخش شامل شعر کودک، شهر خردسال، انتخاب کتاب شعر کودک در سال 89، کودک شاعر و موضوع ویژه است و مصطفی رحمان دوست دبیری جشنواره را به عهده دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: برنامه‎های جنبی گوناگونی در حاشیه این جشنواره خواهیم داشت و در آن از گروه‎های نمایشی استان اصفهان بهره‌مند میشویم.
وی ضرورت خبررسانی در شرایط امروز را یک تکلیف  دانست و ضمن تجلیل از اصحاب رسانه که به تولید و انتشار خبر در شهرستان می‌پردازند دو اصل صداقت و امانت داری را از اوصاف یک خبرنگار مسلمان برشمرد و افزود: بازداشتن جامعه از دریافت اخبار مانند آن است که انسان را از نفس کشیدن محروم نماییم.
تمنایی گفت: متأسفانه امروز شبکه‎های رسانه‎ای غرب با صرف میلیاردها دلار دست به ایجاد کار تل‎های خبری مجعول زدهاند و در واقع بستر جنگ نرم علیه آرمان‎های انقلاب اسلامی را فراهم آورده‎اند تا بتوانند بر مبنای روحیه استکباری موجب استحمار ملت‎ها شوند .
وی بیان داشت: در چنین شرایطی است که وظیفه خبرنگار در حکم یک سرباز ولایی متجلی می‌شود که باید با دقت نظر و تیزبینی به وسعت صحنه خبر بپردازد و واقعیت‎ها را مکشوف نماید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در جریان فتنه 88 شاهد بودیم که چگونه امیال ناپاک ورشکست‌گان سیاسی با شبکه‌های استکباری گره خورد و به عنوان اخبار، جعلیاتی منتشر شد تا جامعه را به آشوب بکشد، اما به حول و قوه الهی و درایت مقام معظم رهبری و درک درست مردم، این کید و هجمه که سال‎ها برای آن برنامه ریزی شده بود چون حباب ترکید و از بین رفت.
وی زمان برگزاری جشنواره را اوایل آبان ماه اعلام کرد و در خصوص دیگر برنامه‎های این سازمان گفت: برگزاری کلاس‎های آموزش خبرنگاری در دو مقطع مبتدی و پیشرفته و تشکیل بانک اطلاعات از فرهیخت‌گان و هنرمندان را از جمله فعالیت‎های این اداره در سال‎جاری است.
در این نشست همچنین مدیرعامل خانه هنرمندان شهرستان ضمن مروری بر تاریخچه این نهاد مردمی گفت: دور جدید فعالیت خانه هنرمندان که از سال 89 با هدف کوشش در ارتقاء جایگاه هنرمندان آغاز شده توانسته اقدامات خوبی را به انجام برساند تا محلی برای تعامل قشر هنرمند و فرزانه شهرستان شود.
وی افزود: برنامه نکوداشت هنرمندان، ایجاد ارتباط بیشتر بین بخشی ، برگزاری اردوهای هم اندیشی ، اجرای طرح هدی و ایجاد کارگاه‎های تخصصی از جمله عملکردهای خانه هنرمندان در سال جاری است .
خسرو ثقفیان افزود: تکریم هنرمندان و ایجاد صندوق‎های اعتباری قرض‌الحسنه و تأمین قطعه نام آوران در بهشت معصومه، با همکاری همه جانبه شهرداری و سایر مؤسسات میسر شده است.
وی همچنین ارتباط موثر اصحاب رسانه در پیشبرد برنامه‌های خانه هنرمندان را خواستار شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول