اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مرکز آموزش عالی شهرداری‌های خراسان رضوی صورت می‌گیرد؛

پرورش 2 هزار نیروی متخصص شهرداری‌های خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی شهرداری‌های خراسان رضوی از پرورش نیروی متخصص لازم برای شهرداری‌های استان در 22 رشته کاردانی وکارشناسی توسط این موسسه خبر داد.

پرورش 2 هزار نیروی متخصص شهرداری‌های خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، امیر فرهادیان اظهار داشت: مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی شهرداری‌های خراسان رضوی از مؤسسات تابعه سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی است که در بهمن ماه سال 1382 و پس از امضای تفاهمنامه استانداری خراسان رضوی با دانشگاه جامع علمی کاربردی، فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی گفت: این موسسه از زمان گشایش تاکنون با حمایت سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی و بر اساس  قوانین و مقررات دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، دفتر آموزش و مطالعات کاربردی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نسبت به گسترش فعالیت‌های آموزشی خود در قالب آموزش‌های کوتاه مدت و دانشگاهی، شامل آموزش‌های ترمی و پودمانی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی، اقدام کرده است.
فرهادیان افزود: در حال حاضر حدود 2 هزار نفر دانشجو در 22 رشته تحصیلی ترمی و پودمانی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی این مرکز، بر اساس سرفصل‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه و مقررات دانشگاه جامع علمی کاربردی، در حال تحصیل هستند.
وی گفت: این 22 رشته شامل هفت رشته کاردانی ناپیوسته پودمانی، هشت رشته کاردانی ناپیوسته ترمی، شش رشته کارشناسی ناپیوسته ترمی و یک رشته کارشناسی ناپیوسته پودمانی است.
مدیر مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی شهرداری‌های خراسان رضوی در ادامه گفت: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با گرایش اطفای حریق، حسابداری گرایش حسابرسی، حقوق گرایش شورای حل اختلاف، خدمات مشاوره حقوقی صنوف، فناوری اطلاعات و ارتباطات گرایش خدمات رایانه‌ای در شهرداری، گل و گیاه زینتی و معماری دوره‌های کاردانی ناپیوسته پودمانی این موسسه هستند.
وی ادامه داد: همچنین هشت رشته آتش‌نشانی و خدمات ایمنی (گرایش نجات)، آتش نشانی و خدمات ایمنی (گرایش ایمنی و حفاظت ساختمان‌های بلند)، اجرای ساختمان‌های بتنی، شهرسازی (عمران) ـ امور پیمان‌ها، حمل و نقل و ترافیک شهری (عمران)ـ پیش ساخته‌ها و معماری نیز دور‌ه‌های کاردانی ناپیوسته ترمی موسسه را تشکیل می‌دهند.
فرهادیان دوره‌های کارشناسی ناپیوسته ترمی و پودمانی این موسسه را کارشناسی‌های ترمی معماری، بازیافت، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، گرایش مدیریت عملیات در حریق و حوادث، مهندسی تکنولوژی ساختمان، مهندسی حمل و نقل و ترافیک شهری، آتش نشانی و خدمات ایمنی‏ پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث‏ و همچنین کارشناسی پودمانی حقوق گرایش علوم ثبتی اعلام کرد.
وی گفت: در حال حاضر تعداد 183 نفر از اساتید، مربیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر مشهد و سطح استان، در برگزاری کلاس‌های  مورد احتیاج این رشته‌ها با  این مرکز آموزش عالی، همکاری دارند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول