اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ووشوی گیلان خبر داد:

کسب طلای جهانی بانوی ووشوکار گیلانی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ووشوی گیلان گفت: بانوی ووشوکار گیلانی با شکست حریف قزاقستانی خود در رقابت‌های جهانی ووشوی چین به مدال طلا دست یافت.

کسب طلای جهانی بانوی ووشوکار گیلانی
سیدامیر نوری سادات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به موفقیت بانوی ووشوکار گیلان در رقابت‌های ووشو در قزاقستان اظهار داشت: پرتوآ دارابی ملی پوش وزن 60- کیلوگرم گیلان در قسمت ساندای جوانان با برتری مقابل حریفانی از هندوستان و اندونزی به فینال راه یافت.
وی افزود: روز گذشته باخبر شدیم دارابی که برای کسب عنوان قهرمانی با ووشوکار قزاقستانی مسابقه داده موفق شد بر حریف خود در راند نخست پیروز شود و به مدال طلای جهان دست یابد.
رئیس هیئت ووشوی گیلان ادامه داد: این ووشوکار اهل لاهیجان سال گذشته مقام سوم رقابت‌های جهانی را از آن خود کرده بود.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های این هیئت در سال جاری خاطرنشان کرد: برنامه‌های هیئت بر اساس شاخص‌های فدراسیون و سازمان تربیت بدنی و طبق محورهای خاص تدارک دیده شده است. 
نوری‌سادات مهم‌ترین این برنامه‌ها را استعدادیابی از طریق تعامل با آموزش و پرورش، ساخت آکادمی ووشو در گیلان، تعیین منابع مالی، توسعه قهرمانی، تمرینات منظم و شرکت در مسابقات مختلف داخلی و برون مرزی، توسعه ووشو در بعد همگانی و... ذکر کرد. 
وی ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم با این برنامه‌ها گام محکمی برای پیشبرد برنامه‌های فدراسیون ووشو برداریم. 
رئیس هیئت ووشوی گیلان با اشاره به فصل تابستان و به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: در این فصل شناخت استعدادهای نهفته و دسترسی آسان آحاد جامعه به خدمات ورزشی انجام میشود. 
به گفته وی، این هیئت کلاس‌های آموزش رایگان ووشو را زیر نظر مربیان بین‌المللی و قهرمانان و مربیان تیم ملی در رده سنی 6 تا 15 سال در شهرستان رشت برگزار کرده است. 
نوری‌سادات عنوان کرد: مدارس، دانش‌آموزان، پایگاه‌ها و اداره‌های کل و شهرستان‌ها و نهادهای مختلف نیز میتوانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.
وی اذعان داشت: به منظور بسط و توسعه همگانی ورزش ووشو و جذب استعدادهای بالقوه در استان تعداد یک ‌هزار عدد کارت آموزش رایگان ووشو در سنین پایه توزیع شد و امیدواریم با حمایت مدیرکل تربیت‌بدنی در زمینه تامین سالن تمرین و هزینه مربیان این فعالیت به روند صعودی خود ادامه دهد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول