اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برق شمال کرمان:

کنتورهای دیجیتالی ولتاژ استاندارد را تامین می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان گفت: کنتورهای دیجیتالی راهی مطمئن برای تامین ولتاژ استاندارد است.

کنتورهای دیجیتالی ولتاژ استاندارد را تامین می‌کنند
علی افتخاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان همیشه یکی از وظایف شرکت‌های توزیع برق بوده است.
وی با بیان اینکه این کار با کنترل دوره‌ای ولتاژ و با تشکیل گروه‌هایی به نام بالانس‌بار انجام می‌‌شود، افزود: این گروه‌ها وضعیت ولتاژ شبکه را با استفاده از نیروهای مجرب و تجهیزات فنی در زمان‌های مختلف انجام میدهند.
افتخاری با اشاره به اینکه فعالیت این گروه در فصول گرم سال به اوج خود میرسد، تصریح کرد: مجموعه معاونت مشترکان این شرکت با آگاهی از این موضوع و با استفاده از قابلیت کنتورهای دیجیتالی نصب شده برای آنان، نسبت به اعمال تغییراتی در نرم‌افزار قرائت اقدام کرده است.
وی گفت: با توجه به قرائت اتوماتیک «با پروب نوری» این کنتورها ترتیبی اتخاذ شده است که ولتاژ ثبت شده در اطلاعات کنتور نیز هنگام قرائت برداشت و از طریق دستگاه‌های pdl «ترمینال دستی قرائت» به نرم‌افزار مدیریتی قرائت که تحت شبکه است، منتقل کند.
افتخاری خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی نصب این کنتورها در تمام مناطق امکان هر دو ماه یک بار «سیکل قرائت» اطلاعات ولتاژ شبکه را برداشت کرده است.
وی بیان داشت: این نرم‌افزار با وجود قابلیت‌های گزارش‌گیری به صورت به‌روز شده، وضعیت ولتاژ شبکه را در اختیار واحدهای بهره‌برداری و بالانس بار قرار میدهد.
افتخاری از دیگر مزایای این سامانه را تهیه بانک اطلاعاتی ولتاژ مناطق شهری دانست و بیان کرد: با ثبت و نگهداری ولتاژ برای سیکل‌های متفاوت سال‌های متوالی این امکان به ما داده میشود که وضعیت اصلاح ولتاژ در یک منطقه در سال‌های متوالی مقایسه شود.
وی اذعان کرد: همچنین میزان اثربخشی اجرای پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی، رفع افت ولتاژ و کاهش پیک بار اندازه‌گیری و بررسی می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول