اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 سال گذشته‌؛

درآمدهای مالیاتی زنجان 6 برابر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از حدود شش برابر شدن درآمدهای مالیاتی استان زنجان در 10 سال گذشته خبر داد.

درآمدهای مالیاتی زنجان 6 برابر شده است
اکبر قاسم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در راستای وظایف ذاتی وصول درآمدهای مالیاتی این اداره موفق شده است طی 10 سال گذشته به طور میانگین 90 درصد از درآمدهای استانی را به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه میزان درآمدهای مالیاتی استان زنجان در سال 1380 مبلغ 226 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: با طی یک روند رو به رشد میزان درآمدهای مالیاتی استان از مبلغ 226 میلیارد ریال در سال 80 به مبلغ یک هزار و 325 میلیارد ریال در سال 89 ارتقا یافته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که درآمدهای مالیاتی استان در مدت 10 سال گذشته شش برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه مقایسه آمار توافق و خود اظهاری مشاغل در مدت 10 سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد، ادامه داد: مقایسه آمار توافق و خود اظهاری مشاغل در سال 1380 حدود 2 هزار و 500 فقره بوده است که در سال 1389 به 31 هزار و 500 فقره رسیده است.
قاسم‌زاده یادآور شد: این نشانگر رشد یک هزار و 140 درصدی است و در این مدت 12 برابر شده است.
وی با بیان اینکه مقایسه اظهارنامه‌های تسلیمی طی 10 سال گذشته رشد یک هزار و 183 درصد را نشان می‌دهد، ابراز داشت: اظهارنامه‌های تسلیمی در این مدت از 5 هزار فقره به 64 هزار و 500 فقره افزایش یافته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده رشد و توسعه فرهنگ مالیاتی و رشد مؤدیان در تامین هزینه‌های جاری دولت است.
وی به اقدامات اداره‌کل مالیاتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پنچ اقدام برجسته در سال 89 توسط امور مالیاتی استان زنجان صورت گرفته است.
قاسم‌زاده رشد 15 درصدی تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده استان در سال گذشته را یکی از این اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: امحای بیش از 140 هزار پرونده مالیاتی سنوات گذشته که منجر به آزادسازی بیش از 350 متر مربع فضای اداری شده است از دیگر اقدامات در این زمینه است.
وی راه‌اندازی گیشه خدمات‌رسانی به مالیات مشاغل خودرو در راستای تکریم ارباب رجوع، زمینه و بسترسازی مراحل سوم و چهارم قانون مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد ساختار سازمانی در شهرستان ایجرود و شهرهای صائین قلعه و هیدج برای ارائه خدمات به مؤدیان را از دیگر اقدامات مهم اداره‌کل مالیاتی در سال گذشته عنوان کرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: در پنج سال گذشته اداره امور مالیاتی استان موفق به کسب چهار رتبه استانی و چهار رتبه کشوری شده است.
وی تاکید کرد: علاوه بر مالیات‌های وصول شده در سال 89 مبلغ 35 میلیارد ریال مالیات اضافه دریافتی در حق مؤدیان مسترد شده است.
قاسم‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته برای توسعه شهری و تامین رفاه و آسایش شهروندان به حساب شهرداری‌های سطح استان بیش از 134 میلیارد ریال اعتبار واریز شده است، تاکید کرد: با توجه به ماده 123 قانون پنجم توسعه نحوه توزیع عوارض موضوع بند الف و تبصره یک ماده 38 اصلاح و عوارض خارج از حریم بندهای فوق که قبلا برای توزیع بین کلان شهرها و سایر شهرها و دهیاری‌ها بر اساس شاخص کمتر توسعه یافتگی و شاخص جمعیت به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شد، از اول فروردین سال‌جاری این عوارض در هر شهرستان به نسبت شاخص جمعیت بین شهرداریهای و دهیاری‌های همان شهرستان توزیع شد.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در آمد شهرداری‌ها از منابع عوارض دریافتی که متولی وصول آن اداره‌ کل امور مالیاتی است، نسبت به سال گذشته از رشد بیشتری برخوردار شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از 134 میلیارد ریال توسط اداره‌کل امور مالیاتی برای توسعه شهری و تامین رفاه و آسایش شهروندان به حساب شهرداری‌های سطح استان واریز شده است.
وی یادآور شد: در مقایسه با میزان واریزی سال 88، این مبلغ 60 درصد رشد داشته است.
قاسم‌زاده ادامه داد: در سال گذشته نرخ مالیات بر ارزش افزوده 3 درصد بوده که 1.5 درصد مالیات و 1.5 درصد عوارض بود.
وی به اصلاح نظام مالیاتی کشور اشاره کرد و افزود: در سال 90 با توجه به مصوبه هیئت دولت، یکی از هفت محور طرح تحول اقتصادی (اصلاح نظام مالیاتی) عملیاتی خواهد شد سازمان مالیاتی کشور برای اصلاح نظام مالیاتی برنامه ریزی مناسبی انجام داده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از اجرای طرح جامع مالیاتی در زمینه خبر داد و گفت: اصلاح و بازنگری قانون مالیات‌های مستقیم، اجرای مراحل پنجم و ششم قانون مالیات بر ارزش افزوده، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح جامع مالیاتی و مهندسی مجدد در تامین و توزیع نیروی انسانی از جمله دیگر اقدامات در این زمینه است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول