اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر مطرح کرد:

تجلیل رئیسعلی دلواری تجلیل از نهضت بیداری

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تجلیل از شهید رئیسعلی دلواری تجلیل از یک حرکت اسلامی و یک نهضت بیداری است.

تجلیل رئیسعلی دلواری تجلیل از نهضت بیداری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب  در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهادت رئیسعلی دلواری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مقتدای تمام انسان‌های آزاده، حضرت علی(علیه السلام)، اظهار داشت: مقوله تجلیل از شهید رئیسعلی دلواری، تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از یک حرکت و نهضت است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر افزود: شهید رئیسعلی دلواری، الگوی بیداری، مقاومت و پیروزی است.  
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انگلستان در آن زمان به عنوان قطب برتر قدرت جهان بود، تصریح کرد: مردم مقاوم و ولایتمدار استان بوشهر به رهبری عالمان بزرگی چون مرحوم علامه بلادی، مجتهد برزاجانی، سید علی نقی دشتی، سید مرتضی اهرمی و سردارانی چون شهید رئیسعلی دلواری با شکست انگلیس حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ ماندگار است.
صفایی بوشهری در ادامه از مردمی بودن، محتوای دینی داشتن، شهادت طلبی و شجاعت رزمندگان به عنوان ویژگی‌های نهضت و قیام شهید رئیسعلی دلواری نام بردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مردم استان بوشهر کاری کردند که در تاریخ ماندگار و الگو است، ادامه داد: مردم ایران با همبستگی، دین و مقاومت می‌توانند هر متجاوزی را شکست بدهند.
امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه تجلیل از شهید رئیسعلی دلواری باید هم دارای بُعد گرامیداشت شخصیت ایشان باشد و هم بُعد مهم تعلیمی داشته باشد، اضافه کرد: باید این بزرگداشت مدرسه‌ای برای آموزش، بیداری، مقاومت و دینداری ماندگار این سرداران بزرگ و فراگیری این آموزه‌ها در سطح ملی و فراملی و عبرتی برای استعمارگران شود.
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه انگلیس به هر کجا که حمله می‌کند با تهاجم سخت و تهاجم نرم فرهنگی حمله می‌کند، افزود: انگلیس وقتی به بوشهر حمله کرد، نه تهاجم سخت آنها موفق شد و نه تهاجم فرهنگی آنها اثر زیادی گذاشت، بلکه ضربه‌ای از ایران اسلامی بواسطه مردم استان ولایتمدار بوشهر خوردند که هیچ گاه  فراموش نمی‌کنند.
امام جمعه بوشهر گفت: آتشی که انگلستان در سرزمین‌های اسلامی، ایران و بوشهر به راه انداختند، در حال حاضر شعله‌های همان آتش دامان خودش را گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دو جوان بوشهری در سال قبل در مسابقات الکترونیک جهانی در لندن برنده مدال طلا و برنز شدند را نماد شکست دوباره استعمار انگلیس در عرصه دانش و فناوری های نوین توسط استان بوشهر دانست و افزود: استان بوشهر نماد مقاومت در مقابل استعمار انگلیس و مشعل فروزان بیداری برای سرزمین اسلامی در برابر تهاجم انگلیس و شمشیر برّان شکست استعمار گر است.
صفایی بوشهری با مثبت ارزیابی کردن برنامه ریزی‌های اجرای همایش بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری، بر غنا بخشی به  بُعد تعلیمی و محتوا بخشی در آموزه‌های قیام شهید رئیسعلی دلواری، دشمن شناسی و افشای ماهیت انگلیس، کارهای سیاسی در قبال نگاه دینی در رده‌های مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان و و نخبگان، تنظیم و عرضه کارهای هنری در رابطه با قیام شهید رئیسعلی دلواری وجمع آوری مقالات تاکید کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه، تجلیل از مقام شهید رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس در استان بوشهر را نیازمند یک دبیرخانه دائمی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی استان با نگاه مقاومت در مقابل استعمار در فضای ملی و بین المللی دانست.
صفایی بوشهری در پایان بیانات خود از مسئولان برگزاری این همایش تقاضا کردند تا آرامگاه شهید رئیسعلی دلواری و مرحوم علامه بلادی در کشور عراق و دیگر شهدای عرصه مبارزه با استعمار، مرمت و بازسازی و غبار روبی شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول