اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جلوگیری از سوء استفاده هکرها؛

صفحه کلید مجازی درگاهی مانع هک کردن میشود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: با توجه به اینکه امروزه از حساب‌های بانکی به شدت سوء استفاده می‌شود، بنابراین به هنگام باز شدن درگاه بانکی لازم است از صفحه کلید مجازی درگاهی به جای صفحه کلید معمولی استفاده شود.

صفحه کلید مجازی درگاهی مانع هک کردن میشود
ستار خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان با اشاره به اینکه گستردگی فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی در حال افزایش است، اظهار داشت: شهروندانی که با اینترنت مرتب در ارتباط هستند، مواظب هکرهای اینترنتی باشند.
وی با بیان اینکه هک کردن از طریق کامپیوتر جرم محسوب می‌شود، افزود: هر چند هر هکری مجرم نیست، اما با هکرهای کامپیوتری همانند مجرم برخورد می‌شود.
رئیس پلیس فتای اصفهان با اشاره به اینکه هکرها به دو دسته هکرها و کراکرها تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: اگر هکری جرمی مرتکب شود به آن کراکر گفته می‌شود.
وی با تاکید به اینکه به هکرهایی که در فضای سایبری مرتکب جرمی نشده باشد به عنوان یک نخبه فضای سایبری نگاه می‌شود، ادامه داد: از هکرهایی که مرتکب جرمی نشده‌اند، اصطلاح کلاه سفید به کار برده می‌شود که درصد بالا بردن دانش و آگاهی خود از فضای سایبری هستند.
خسروی کراکر‌ها را مجرم دانست و افزود: این افراد در نتیجه جستجوها به دانشی دست پیدا کرده که زمینه سوء استفاده را فراهم و برای این افراد جرم در نظر گرفته و با ایشان برخورد جدی می‌شود.

* هکرها زیرنظر پلیس ساماندهی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه درصدد ساماندهی هکرها هستیم، اضافه کرد: در نظر داریم هکرها را زیرنظر پلیس آورده تا به عنوان سرمایه‌های اجتماعی از این طریق از آنها حفاظت شود تا مرتکب جرمی نشوند.
رئیس پلیس فتای اصفهان سطح آگاهی مردم را در جلوگیری از این سوء‌استفاده‌ها موثر دانست و افزود: از مردم خواسته می‌شود خریدهای اینترنتی خود را از طریق کافی‌نت‌ها و سیستم‌های عمومی انجام ندهند، چرا که ممکن است مجرمان از این سیستم‌ها استفاده و حساب‌های کاربران را تخلیه کنند.
وی در ادامه صحبت‌های خود توصیه کرد: شهروندان هر فایلی را دریافت و یا دانلود نکنند، چرا که هک شدن رمز و پسورد از این طریق زیاد است.
خسروی حرکت فیشینگ را از دیگر سوء‌استفاده برخی هکر‌ها برشمرد و گفت: شهروندان هنگامی که درگاه بانکی باز شد از صفحه کلید مجازی درگاهی استفاده کند، نه صفحه کلید، زیرا درگاه مجازی از بسیاری از جرائم جلوگیری می‌کند.
وی بیشترین مورد هک شدن در اصفهان را حملات فیشینگ به صورت‌های مختلف و برای سرقت رمز و پسورد و برداشت حساب افراد برشمرد.
رئیس پلیس فتای اصفهان در پاسخ به سؤالی که در این هک شدن‌ها بانک‌ها چقدر دخیل هستند، بیان داشت: متولیان و کارکنان بانک‌ها خود از سیستم انفورماتیک بسیار قوی برخوردار هستند.
وی به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از هک شدن ایمیل سیستم خود را به آنتی ویروس و دیوار آتش مجهز کرده، چرا که آنتی ویروس‌ها از حملات فیشینگ جلوگیری می‌کند.
خسروی در ادامه گفت: اگر صفحه‌ای را برای خرید اینترنتی باز کردید و صفحه درگاهی باز شد و فوری بسته شد، نخستین نشانه‌های هک شدن ایمیل را مشاهده و سریعاً باید تغییر رمز دوم انجام و یا به پلیس گزارش شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول