اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک عضو پارلمان افغانستان:

دولت پست‌های مهم حکومتی به نامزدهای جدید راه یافته پیشنهاد کرده است

خبرگزاری فارس: یک عضو پارلمان افغانستان خبرداد که دولت با پیشنهاد پست‌های مهم حکومتی به 9 تن از نامزدهای جدید راه یافته به پارلمان، از آنان خواسته است تا از عضویت در پارلمان کناره‌گیری کنند.

دولت پست‌های مهم حکومتی به نامزدهای جدید راه یافته پیشنهاد کرده است
"حبیب اندیوال" در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: شماری از اعضای پارلمان به وی گفته‌اند که دولت به 9 تن از نامزدهایی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات، برنده اعلام شده‏اند، کرسی‏های دولتی مهمی را پیشنهاد کرده و در مقابل از آنان خواسته است تا از عضویت در پارلمان دست بردارند.
اندیوال اضافه کرد: این پست‏ها شامل ولایت، فرمانداری، فرماندهی پلیس و معاونت برخی از وزارت‌خانه‏ها است.
وی تصریح کرد: تاکنون پنج تن از این نامزدها از ولایت‏های بدخشان، سمنگان، فاریاب، بغلان و زابل پیشنهادهای دولت را پذیرفته‏اند.
این عضو پارلمان اظهار داشت: پارلمان نیز از این اقدام دولت استقبال می‏کند.
 
اندیوال از جمله 9 عضو کنونی پارلمان است که براساس رای اخیر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، باید کرسی‏های خود را به 9 تن از نامزدهای جدید که به حکم "دادگاه ویژه" برنده انتخابات اعلام شده‌اند، واگذار کند، اما وی تاکید کرد که به هیچ وجه این تصمیم کمیسیون انتخابات را نمی‏پذیرد.
وی اظهار داشت: اگر از سوی ریاست جمهوری نیز به وی چنین پیشنهادی شود، به هیچ وجه آن را با آرای مردم معامله نخواهد کرد.
 
در همین حال، "احمدخان سمنگانی"؛ نامزد ولایت سمنگان، ضمن رد اظهارات اعضای پارلمان در این خصوص، تصریح کرد: در این مورد هیچ جریانی با آنان تماس نگرفته است.
سمنگانی اضافه کرد: آنان به هیچ صورتی نمی‏توانند اعتبار و رأی مردم را با پست‏های دولتی معامله کنند.
وی که اخیراً از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات به عنوان یکی از اعضای جدید راه یافته به پارلمان معرفی شده است، اظهار داشت: حال که دولت آنان را به پارلمان معرفی کرده است، به این نهاد قانونی خواهند رفت و تمام سخنانی که درباره انصراف آنان از حضور در پارلمان گفته می‌شود، بی اساس است.
روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان 9 تن از نامزدهای معترض انتخابات پارلمانی را برنده اعلام کرد و صلاحیت همین تعداد از اعضای کنونی پارلمان را سلب کرد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول