اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان:

کارکرد مسجد ایجاد تعادل در جامعه است‌

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان اصفهان گفت: تعادل در دین اسلام برای همه امور وجود دارد و مساجد به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده تعادل در اجتماع به شمار می‌روند.

کارکرد مسجد ایجاد تعادل در جامعه است‌
حجت السلام محمدرضا صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار در اصفهان درباره تکریم هفته مساجد اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی در مشترکات فقهی و دینی خود باید وحدت داشته باشند و این پیام پیامبر(ص) برای همه جهان اسلام است.
وی ادامه داد: به دلیل مشترکات مسلمانان در پذیرش پروردگار یکتا و همچنین قبله مشترک، باید این اشتراک در مساجد هم وجود داشته باشد که در واقع مسجد یکی از مواردی است که ریشه در سنت پیامبر(ص) دارد.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان اصفهان با اشاره به اینکه 31 مرداد ماه از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، تصریح کرد: از 31 مرداد ماه به مدت یک هفته تکریم، اعزاز و اکرام از مساجد را خواهیم داشت.
 وی علت نامگذاری هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد ماه تا پنج شهریورماه را مطابقت با 21 آگوست روز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها که با کشتار مردم در مسجد گوهر شاد توسط رضاخان همزمان شده است عنوان داشت.
صالحیان با اشاره به اینکه مسلمانان جهان سالی یک بار در مراسم حج از سراسر نقاط جهان در یک مکان واحد به دور هم جمع می‌شوند، اضافه کرد: مراسم حج در واقع اجتماع به مفهوم عام و داشتن وحدت همه مسلمین جهان است و به همین دلیل به تجمع در مسجد روزی پنج بار سفارش شده است.  
وی مسجد را پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان دانست و تاکید کرد: در دین اسلام به داشتن تعادل در همه امور سفارش شده است و مساجد نیز به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده تعادل در اجتماع به شمار می‌روند.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان اصفهان همچنین با اشاره به نقش تربیتی مساجد افزود: تربیت یکی از مواردی است که بشریت به آن در همه زمان‌ها نیاز داشته و این امر به صورت حضور انبیا و امامان محقق شده است.
وی گفت: پیامبر(ص) به عنوان کسی که نقش اساسی در تربیت بشر داشته است و مسجد نیز با نام پایگاه‌ و کلاس‌ درس پیامبر(ص) در طول تاریخ اسلام همواره مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول