اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف رفع مشکل کم‌آبی صورت پذیرفت؛

حفر 5 حلقه چاه در روستاهای شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: مدیر آبفار شهرستان همدان از حفر پنج حلقه چاه در روستاهای پرجمعیت شهرستان همدان به منظور رفع مشکل کم‌آبی آنها خبر داد.

حفر 5 حلقه چاه در روستاهای شهرستان همدان
محمدرضا برومندفر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان به منظور رفع کمبود آب در روستاهای جیحون‌آباد، مهدی‌آباد، دشته، چشمه قصابان و مسلم‌آباد شهرستان همدان پنج حلقه چاه در این روستاها حفر کرد.
وی افزود: با حفر و تجهیز کامل و در برخی موارد با افزایش گالری و دیگر اقدامات انجام گرفته مشکل کمبود آب پنج روستای پرجمعیت شهرستان همدان رفع شد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان اضافه کرد: روستاهای جیحون‌آباد با یک هزار و 77 نفر جمعیت، مهدی‌آباد با تعداد یک هزار و 303 نفر جمعیت و دشته با یک هزار و 456 نفر جمعیت با بهره‌برداری از این پروژه‌ها از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: همچنین روستاهای چشمه قصابان با  608 نفر جمعیت و مسلم‌آباد نیز با 601 نفر جمعیت با بهره برداری از این پروژه ها از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.
برومندفر اعلام داشت: شهرستان همدان مشتمل بر 109 روستا است که از این تعداد 65 روستای پرجمعیت آن با 80 درصد جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش امور آبفار شهرستان همدان قرار دارند.
وی با اشاره به وظیفه این شرکت در آبرسانی به روستاها و تأمین آب شرب سالم برای اهالی آن افزود: توجه وافر به اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها و ایجاد شبکه‌های جمع آوری بهداشتی فاضلاب نقش مهمی در کاهش هزینه‌های بهداشتی و سالم‌سازی محیط روستاها به دنبال دارد.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در پایان سخنان خود تأکید کرد: از سوی دیگر توجه به آبرسانی به این مناطق علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، خود نیز گامی ارزشمند در راستای اجرای عدالت اجتماعی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول