اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از تخریب 80 درصدی؛

قلعه تاریخی هنجن در نطنز بازسازی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی نطنز گفت: قلعه تاریخی هنجن نطنز در دست باسازی قرار دارد و مرمت این قلعه تاریخی به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

قلعه تاریخی هنجن در نطنز بازسازی می‎شود
احمدرضا قاسمی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان از مرمت ‌و بازسازی قلعه تاریخی هنجن نطنز خبر داد و گفت: برای مرمت این قلعه تاریخی که 80 درصد آن تخریب شده، 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 500 میلیون ریال آن اختصاص یافته است.
وی به مراحل بازسازی این قلعه تاریخی هنجن اشاره کرد و افزود: مراحل مرمت قلعه تاریخی هنجن شامل مرمت طاق، نماسازی داخل قلعه‌، پله‎ها‌، تخته پوش، سنگ فرش و محوطه‌سازی است.
قاسمی با بیان این مطلب که این قلعه تاریخی در دوره سلجوقیان در شهرستان نطنز ساخته شده است، اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار مرمت این قلعه تاریخی سال آینده به پایان می‎رسد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی نطنز در خصوص موقعیت این قلعه در شهرستان نطنز بیان داشت: قلعه تاریخی هنجن در مجاورت روستای تاریخی ابیانه با حدود دو هزار و 600  مترمربع مساحت در چهار طبقه و بر فراز کوهی مشرف به روستای هنجن بنا شده است.
وی ادامه داد: در قسمت زیرین این بنای تاریخی، تونل زیرزمینی به طول 250 متر حفر شده که در میانه راه به دو قسمت تقسیم می شود و در قدیم برای رساندن خبر و کسب اطلاعات از دشمن به کار می‌رفته است.  
قاسمی در خصوص دیگر کاربردهای این قلعه تاریخی اظهار داشت: قلعه هنجن از سوی دیگر به چشمه آبی برای تأمین آب در زمان جنگ راه داشته است
وی در پایان گفت: قلعه تاریخی هنجن در سال 1379 به شماره 3479 در فهرست آثار ملی ثبت شده و اکنون در دست مرمت  قرار گرفته است. 
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول