اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان:

مسجد پایگاه عظیم اجتماعی و سیاسی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران ناحیه سمنان تاکید کرد: مساجد پایگاه عظیم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند.

مسجد پایگاه عظیم اجتماعی و سیاسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، علینقی همتی در همایش بزرگ ائمه جمعه و جماعت که با حضور فرماندهان، پایگاه‌های مقاومت بسیج، روسای هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی شهرستان سمنان در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: مسجد خانه توحید بوده و بر اساس تقوا بنا شده است.
وی با بیان اینکه مساجد پایگاه عظیم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، افزود: مسجد از آغاز نه تنها محل نیایش و عبادت، ذکر، وعظ و خطابه و تجمع مؤمنان بوده بلکه محل ابلاغ احکام و آموزه‌های دینی و مرکزی برای حل مشکلات مردم نیز بوده است.
فرمانده سپاه ناحیه سمنان خاطرنشان کرد: یکی از عناصر مهم در پیروزی انقلاب، احیای مجدد مسجد در تمام ابعاد عملکردی آن بوده است.
همچنین حجت‌الاسلام حسنعلی عربی، امام جمعه سرخه اظهار داشت: مسجد یک مرکز سیاسی، اعتقادی، علمی و قضایی است و ما به عنوان سکاندار این حرکت مردم را به این مرکز ایمان و هدایت راهنمایی میکنیم.
وی وقت‌گذاری، حضور مستقیم در امور مسجد توسط سازمان‌ها، مستقل بودن، تکروی نکردن، احترام گذاشتن به نظرات دیگران و ایجاد شورای فرهنگی در رابطه با فرهنگی مسجد را از عوامل پیروزی در مساجد برشمرد.
امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه مساجد پایگاه ضداستعماری است، افزود: مساجد کانون‌های انسان‌های مومن و مراکز ایمان و هدایت است.
در پایان محمد رحیمیان به نمایندگی از فرماندهان پایگاه مطالبی را در خصوص تعامل و همکاری پایگاه‌ها و مساجد ارائه داد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول