اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خبر داد:

اجرای پروژه‌های فرهنگی و مذهبی در بلوار پیامبر اعظم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: در اطراف بلوار پیامبر اعظم (ص) مراکز فرهنگی، مذهبی و اقامتی زیادی ساخته خواهد شد.

اجرای پروژه‌های فرهنگی و مذهبی در بلوار پیامبر اعظم
محمدتقی نادعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: بلوار پیامبر اعظم (ص) از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران به طول هفت کیلومتر احداث می‌شود.
وی افزود: این پروژه از سال 84 با دستور وزیر کشور و در راستای اجرای منویات رهبری آغاز شد و تاکنون بیش از 2 میلیون متر مربع زمین مورد نیاز به تملک این طرح درآمده است.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به تملک بیش از یک‌هزار و 500 واحد مسکونی در مسیر این بلوار خاطرنشان کرد: غیر از سه مورد تمام تملک‌ها با رضایت صاحبان املاک صورت گرفته است.
وی گفت: یکی از ویژگی‌های این طرح وجود تقاطع‌های غیر هم‌سطح در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) است و مردم می‌توانند گنبد حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران را در دو سوی این بلوار مشاهده کنند ضمن اینکه اهمیت این کار در مشارکت صد درصدی مردم در تامین اعتبارات آن است.
نادعلی با اعلام طراحی فضای سبز در 75 درصد از مسیر این بلوار افزود: یکی از مشکلات اساسی استان قم کمبود مراکز اقامتی است که در این پروژه سعی شده است مراکز فرهنگی، مذهبی و اقامتی مناسب در کنار بلوار پیامبر اعظم (ص) ساخته شود.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار داشت: پس از سفر مقام معظم رهبری به قم در سال گذشته و در راستای اجرای منویات ایشان، بسته فرهنگی مناسبی برای این پروژه تهیه شده و احداث باغ‌های انبیا و اوصیا الهی در حاشیه این بلوار در دستور کار قرار دارد.
وی وضعیت فیزیکی این بلوار را بسیار مناسب ذکر کرد و گفت: عرض بلوار پیامبر اعظم (ص) بیش از 100 متر است و مسیرهای پیاده رو نیز با هیچ تقاطعی مواجه نمی‌شود ضمن اینکه خط ویژه نابینایان و دوچرخه سواران نیز پیش‌بینی شده است.
نادعلی با اشاره به اینکه دو برنامه زمان بندی شده برای طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) در نظر گرفته شده است، بیان کرد: احداث خدمات زیربنایی در طول 18 ماه پیش بینی شده که این برنامه در مرحله جدول‌گذاری اطراف بلوار است، ضمن اینکه در زمینه بدنه‌سازی طرح نیز با زمان‌بندی پنج‌ساله به دنبال سرمایه‌گذار پروژه هستیم.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه سرمایه‌گذاران زیادی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی برای ورود به این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما استفاده از کشورهای مسلمان در اجرای این پروژه است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول