اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

دلایل کندی اجرای پروژهای راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: سخنگوی اداره‌کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند اجرای عملیات راه‌های روستایی در این استان نگران‌کننده است.

دلایل کندی اجرای پروژهای راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد
مهران مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: شرایط کهگیلویه و بویراحمد ایجاب می‌کند که برای برون‌رفت از بن‌بست ارتباطی و توسعه همه‌جانبه، عملیات اجرایی پروژه‌ها به‌ویژه راه‌های روستایی با سرعت بیشتری به پایان برسند.
سخنگوی اداره‌کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد افزود: مبادله نشدن موافقت‌نامه‌ها و عملکرد ضعیف پیمانکاران از جمله دلایل موثر در کندی و رضایت‌بخش نبودن پروژه‌های راه روستایی در این استان است.
وی بیان داشت: پیمانکاران در پروژه‌های راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد عمدتا" بومی بوده که به‌خاطر پایین بودن توان مالی و نداشتن ماشین‌آلات راه‌سازی، قادر به اتمام به‌موقع و با کیفیت این‌گونه پروژه‌ها نیستند.
مسعودی ادامه داد: پیمانکاران در اجرای پروژه‌های راه روستایی به آیتم‌های پر سود تکیه می‌کنند که این تمایل به اجرای آیتم‌های پر سود موجب کندی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها می‌شود.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون خدمات شایسته‌ای در بخش‌های مختلف داشته، گفت: لازم است به منظور خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم، سرعت عملیات اجرایی در راه‌های روستایی بیشتر شود.
وی، طول راه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد را قبل از انقلاب 265 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این رقم اکنون بعد از 33 سال از عمر انقلاب اسلامی به 4 هزار و 500 کیلومتر رسیده است.
مسعودی، به واکنش اداره‌کل راه و ترابری به اهمال‌کاری‌ها و تخلفات پیمانکاران اشاره کرد و عنوان داشت: این اداره‌کل طبق قانون شرایط عمومی پیمان و براساس ماده 46 این آیین‌نامه، نسبت به خلع ید پیمانکاران متخلف و ضعیف اقدام می‌کند.
وی با بیان این‌که هیچ چیز مهم‌تر از خدمت به مردم نیست، تاکید کرد: اداره‌کل راه و ترابری اجازه تعلل در پروژه‌های راه روستایی را نمی‌دهد و در صورت نیاز نسبت به خلع ید پیمانکار، برآورد و مناقصه مجدد اقدام می‌کند.
سخنگوی اداره‌کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به چهار فصل بودن کهگیلویه و بویراحمد و کوتاهی فصل کار در این استان ابراز داشت:‌ با توجه به این‌که این موضوع خود موجب کندی پیشرفت پروژه‌ها و نیمه‌کاره رها کردن آن‌ها می‌شود، در صورتی که پیمانکاران نیز بخواهند در این خصوص تعلل و کم‌کاری کنند شاهد طولانی شدن و تاخیر در اتمام پروژه‌های راه در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
مسعودی خاطرنشان کرد: عملکرد ضعیف پیمانکاران، موجب به چالش کشاندن مسئولان از سوی رسانه‌ها و مردم می‌شود و در واقع این موضوع موجب شده تا اداره‌کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد نتواند آن‌گونه که شایسته این مردم است به نیازهای آنان در این بخش پاسخ دهد.
وی، تشخیص نیاز مردم توسط مسئولان، اقدام به برطرف کردن آن و انجام به‌موقع و با کیفت پروژه‌های مورد نیاز مردم را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: برخی مشکلات این‌چنینی موجب ایجاد محدودیت در پاسخ مسئولان به نیازهای مردم شده است.
گفتنی است در سال 89 در کهگیلویه و بویراحمد، 300 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول