اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فرماندار تهران:

افزایش نرخ عوارض پارکبان‌ها و پارکینگ‌های عمومی در تهران غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: فرماندار تهران، اقدام شورای اسلامی شهر تهران در افزایش نرخ عوارض پارکبان‌ها و پارکینگ‌های عمومی شهر تهران را غیرقانونی خواند و از شورا خواست اجرای این مصوبه را متوقف کند.

افزایش نرخ عوارض پارکبان‌ها و پارکینگ‌های عمومی در تهران غیرقانونی است
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران محسن نایبی اظهار داشت: این مصوبه برای رسیدگی، به هیئت مرکزی حل اختلاف ارجاع داده شده و تا تعیین تکلیف قطعی طبق قانون باید متوقف بماند.

فرماندار تهران در ادامه افزود: مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان" توسعه و بهبود وضعیت پارکینگ‌ها و توقفگاه های عمومی در شهر تهران "که برای افزایش نرخ عوارض پارکبان‌ها و پارکینگ‌های عمومی به آن استناد شده است در تاریخ 17 بهمن 1389 به فرمانداری تهران واصل شد. اما به دلیل مغایرت‌های متعدد قانونی مورد اعتراض این فرمانداری واقع و به شورای اسلامی شهر تهران بازگردانده شد و نهایتاً به دلیل عدم تأمین نقطه نظرات قانونی در مصوبه یاد شده موضوع به هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورای اسلامی کشور ارجاع شد.

معاون استاندار تهران، افزایش 300 تا 600 درصدی عوارض پارکبان‌ها نسبت به مصوبه سال 1379 و عدم توجه به ابلاغیه وزیر  کشور مبنی بر جلوگیری از وضع یا افزایش عوارض موجود که شهرداری‌ها دریافت می‌کنند و همچنین عدم رعایت مفاد تبصره 1 ذیل ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده را از مهمترین مغایرت‌های قانونی مصوبه یاد شده ذکر کرد و خاطر نشان کرد: برابر تبصره یک ذیل ماده 12 آیین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها، مصوبه یاد شده باید تا تعیین تکلیف قطعی توسط هیئت مرکزی حل اختلاف متوقف بماند.

نایبی یادآور شد: افزون بر آن، برابر تبصره ذیل ماده 77 قانون شوراها اصلاحی، وزیر کشور می‌تواند در هر مقطعی که وصول هر نوع عوارض را منطبق بر آیین نامه مصوب نداند نسبت به اصلاح یا لغو آن اقدام نماید
انتهای پیام/ر
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول