اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

فرهنگ حضور جوانان را در مساجد نهادینه کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: فرهنگ حضور جوانان در مساجد را نهادینه کنیم.

فرهنگ حضور جوانان را در مساجد نهادینه کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) انسان بزرگ و فوق‌العاده‌ای بود که پیامبر اسلام(ص) همواره اعتماد کامل به ایشان داشت و همواره کارهای بزرگ را به ایشان محول می‌کرد.
وی افزود: شخصیت امام علی(ع) بسیار ارزشمند است و باید برای نسل جوان این شخصیت و این جایگاه تبیین شود.
امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی(ع) این است که هر کس برای نخستین بار او را در میدان جنگ و مبارزه مشاهده می‌کرد گمان می‌کرد که با پهلوانی روبه‌روست که عمرش را جز در پیکار و رزم و آموزش فنون نظامی سپری نکرده‌ است.
مصلح یادآور شد: صولت و هیبت فوق‌العاده امام(ع) در میدان نبرد به اندازه‌ای بود که دشمن را ناامید و ناتوان می‌کرد و هیچ کس هرگز گمان نمی‌کرد که این پهلوان عرصه نبرد، سیاستمداری زیرک و در عین حال اسوه و الگوی زاهدان و عابدان روزگار است.
وی بیان داشت: امروز باید جنبه‌های مختلف شخصیتی آن حضرت برای مردم و مسئولان تبیین و روشن شود و ضروری است که جوانان این مرز و بوم از ایشان الگوبرداری کنند.
امام جمعه برازجان در ادامه بر لزوم استفاده از شب‌های قدر تاکید کرد و گفت: شب قدر ارزشی برابر با هزار شب دارد و باید اعمال این شب را با تمام وجود و با توجه قلبی به جا بیاوریم و استفاده لازم را از این شب‌ها که مقدرات یکسال انسان در آن رقم می‌خورد را ببریم.
مصلح اذعان داشت: گسترش معنویت و فرهنگ اسلامی در جامعه ضروری است و همه مسئولان و بویژه مسئولان فرهنگی باید در این زمینه پیشقدم باشند.
وی افزود:‌ دشمنان با سرمایه‌گذاری کلان در صدد ضربه زدن به اعتقادات جوانان هستند و تمام توان و انرژی خود را به کار گرفته‌اند تا جوانان را جذب انحرافات کنند و وظیفه مسئولان در این زمینه بسیار مهم است.
مصلح تصریح کرد: باید فرهنگ حضور جوانان در مساجد را نهادینه کنیم و در این راستا باید برنامه‌های فرهنگی متنوع را در مساجد برپا کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول