اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی جشنواره ملی کبوتر حرم خبر داد:

افزایش برنامه‌های جنبی جشنواره داستان کوتاه رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی از افزایش تعداد برنامه‌های جنبی جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی (کبوتر حرم) در سمنان خبر داد.

افزایش برنامه‌های جنبی جشنواره داستان کوتاه رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی، امیرهوشنگ باهنر امروز گفت: بهترین شیوه ترویج فرهنگ رضوی ایجاد ارتباط معنوی جامعه با این فرهنگ است که فکر کردن، اندیشیدن و سعی در نزدیکی به این فرهنگ می‌تواند جامعه ما را در مقابل فرهنگ‌های بیگانه بیمه کند.
وی افزود: در مواجه شدن با کلمه رضوی ناخودآگاه ما ایرانی‌ها به یاد امام رضا (ع) می‌افتیم و این نوعی نگاه است که حکایت از معنویت خاص این حوزه دارد که به واسطه وجود نازنین حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) در کشور ما ایجاد شده است.
باهنر ادامه داد: چگونگی ترویج فرهنگ رضوی در جامعه وابسته به برنامه‏ریزی‌های دوراندیشانه و مدبرانه مسئولان و اقداماتی نظیر برگزاری جشنواره‌های مختلف در موضوعات و محورهای مختلف حول شخصیت عظیم و منور حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) دارد.
مدیر اجرایی جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی گفت: حمایت و تشویق مادی و معنوی سربازان فرهنگی و خادمان معنوی این حوزه بزرگ‌ترین وظیفه هر مسئولی است.
باهنر افزود: به واسطه برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در استان سمنان حرکت‌های خوبی برای گسترش فرهنگ رضوی و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره آغاز شده است.
وی ادامه داد: برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره به ایجاد دبیرخانه‌ای قوی و منسجم با نگاهی ملی در استان سمنان نیاز است.
مدیر اجرایی جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی گفت: برنامه‌ریزی برای همسو کردن تمام اقشار جامعه با موضوعی به نام فرهنگ رضوی به طور مستمر و در طول سال می‌توان یکی از برنامه‌های این دبیرخانه باشد.
باهنر افزود: شناخت امام رضا (ع) در بین نسل نو با تاکید بر جامعه دانش‏آموزی و دانشگاهی و ارتباط با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از جمله راهکارهایی برای شناخت این شخصیت بزرگوار و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است.
وی ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره گسترش هنر نویسندگی به ویژه با محوریت داستان از طریق برگزاری کارگاه‌های متنوع در سطوح مختلف و گسترش آن در اقشار مختلف جامعه از جمله برنامه‌های تقویت کننده این جشنواره خواهد بود.
مدیر اجرایی جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی گفت: آنچه روشن بوده، این است که هدف اصلی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) گسترش فرهنگ رضوی در کشور است.
باهنر افزود: استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری همراه با سلیقه مدیران می‌تواند در ترویج فرهنگ رضوی به مسئولان کمک کند.
وی ادامه داد: اینکه امروز پس از گذشت شش سال تلاش و برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی تا چه حد در گسترش این فرهنگ موفق بوده نیاز به ارزیابی، نظرسنجی و کار پژوهشی در این حوزه دارد اما آنچه به چشم می‌آید ارتباط بخشی از داستان نویسان کشور با این جشنواره بوده است.
مدیر اجرایی جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی گفت: تعداد داستان‌ها و عناوین داستان‌های شرکت کنندگان در فراخوان جشنواره کبوتر حرم همگی نشان‌دهنده حرکت روبه رو رشد و تاثیرگذار این جشنواره است.
باهنر افزود: خوشبختانه با برنامه‏ریزی‌های صورت گرفته در استان سمنان به همراه ویژه‌برنامه اصلی برنامه‌های جنبی را نیز در راستای جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی برگزار می‌کند.
وی در زمینه برگزاری برنامه‌های جنبی جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ادامه داد: در استان سمنان برپایی شب شعر شیفتگان ولایت، جشنواره سرودهای ولایی، برگزاری کارگاه آموزشی نقاشی رضوی و جشن بزرگ در آستان جانان در کنار برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی برنامه‏ریزی شده است.
مدیر اجرایی جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی گفت: قطعا با افزایش تعداد برنامه‌ها در جای جای استان سمنان می‌توان به گسترش فرهنگ رضوی کمک بیشتری کرد.
باهنر در رابطه با نقاط قوت این جشنواره افزود: از نقاط قوت برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی می‌توان به برگزاری جشنواره در استانی اشاره کرد که همجوار با استان خراسان است که علاوه بر نزدیکی به جهت جغرافیایی قطعا ارتباط معنوی بیشتری را به همراه دارد.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی و نیز ارتباط استان سمنان در شش ساله گذشته با استان خراسان به دلیل برگزاری جشنواره ملی استان کوتاه رضوی به ارتقای سطح کمی و کیفی جشنواره کمک کرده و نقص‌های موجود در جشنواره نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برنامه‌های آتی برطرف می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول