اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم قرآنی:

سربلندی در عمل به دستورات قرآن است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم قرآنی گفت: اگر دستورات قرآن را در زندگی به کار ببندیم همواره پیروز و سربلند خواهیم شد.

سربلندی در عمل به دستورات قرآن است
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عبدالله رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه تفسیر و قرائت قرآن در جمع مردم آبپخش با اشاره به اهمیت قرآن اظهار داشت: بدون تردید قرآن کتاب زندگی است و اگر دستورات قرآن را در زندگی به کار ببندیم همواره پیروز و سربلند خواهیم شد و هیچ قدرتی توان مقابله با ما را ندارد.
وی افزود: باید قرآن را به طور حقیقی و آنچنان که شایسته قرآن است مطالعه کنیم و در زندگی به کار ببندیم و شکی نیست که قرآن کلید سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.
این محقق و پژوهشگر علوم دینی در بخش دیگری از سخنانش به ریا در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: از نظر قرآن، تنها اعمالی ثواب دارند و مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرند که خالص و ناب باشند و ریا و خودنمایی و ظاهرفریبی در آن راه نداشته باشد و در غیر این صورت مورد قبول نیست.
رضائی خاطرنشان کرد: پرهیز از ریا و دورویی یک دستور اخلاقی و انسانی است و سبب می‌شود که ماهیت واقعی انسان رو شود و در واقع با کنار گذاشتن ریا، دروغ و فریب و ناپاکی نیز از انسان دور می‌شود و این نشان دهنده عمق توجه قرآن به مسائل اخلاقی و انسانی است.
وی در ادامه با اشاره به تاکید قرآن بر لزوم دوری از تکبر گفت: تکبر انسان را از مسیر حقیقی دور می‌کند و انسانی که خود را از دیگران برتر و بزرگ‌تر می‌بیند، در واقع چشمش بر روی حقایق بسته می‌شود و نمی‌تواند مسیر صحیح را انتخاب کند و این دستور زیبای قرآنی نیز باید در جامعه رعایت شود.
این استاد برجسته دانشگاه بر لزوم تربیت قرآنی در خانواده‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: هیچ مکتب و مسلکی برتر و بالاتر از اسلام و قرآن نیست و برای تربیت فرزندان باید از تعالیم اصیل قرآن بهره بگیریم و اطمینان داریم که رعایت دستورات تربیتی قرآن، راه را برای سعادت و سربلندی انسان هموار می‌کند.
رضائی گفت: باید فرهنگ قرآن در جامعه گسترش یابد و از مسئولان انتظار داریم در راستای پژوهش‌های قرآنی اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد جامعه‌ای سالم و پاک و قرآنی باشیم.
در ادامه، تعدادی از دانشجویان سؤالات قرآنی خود را در موضوعات مختلف مطرح کردند و همچنین قرائت قرآن توسط افراد حاضر انجام شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول