اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/ کار ساخت سایت ببرها به روزهای پایانی رسید

ببرهای روسی پاییز 90 وارد میانکاله می‌شوند

خبرگزاری فارس: ساخت سایت تکثیر و نگهداری ببرها در میانکاله مازندران به روزهای پایانی خود نزدیک شده و این ببرهای روسی پاییز 90 وارد منطقه حفاظت شده میانکاله می‌شوند.

ببرهای روسی پاییز 90 وارد میانکاله می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، مناقصه ساخت جایگاه ببر مازندران در قالب پروژه سایت تکثیر و نگهداری ببر مازندران در پناهگاه حیات وحش میانکاله بهمن 89 منتشر و سرانجام « شرکت سایه گستر طبرستان» به‌عنوان برنده معرفی شد.
به گفته پیمانکار این پروژه، قرارداد مربوطه با سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از 18 اسفند 89 به مدت شش ماه با مبلغ 208 میلیون تومان بسته شد.   
 قدرت فلاح‌گلوردی تصریح کرد: زمان شروع عملیات اجرایی پروژه هفتم فروردین 90 بود و براساس قرارداد، مشاور طرح زمان تحویل آن را پایان شهریور ماه 90 اعلام کرد.
درباره زمان اتمام نهایی سایت تکثیر و نگهداری ببرها، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بهشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ساخت قفس، فنس‌کشی و جایگاه آبشخور حیوان از جمله مواردی است که به ‌زودی تحویل سازمان داده می‌شود و محوطه‌سازی و اتاق کارشناسان تا 31 شهریور تمام می‌شود.
زمان‌رضا احمدی درباره زمان ورود توله ببرهای روسی به میانکاله فقط به پاییز اشاره و دلیل آن را لزوم مساعد بودن شرایط جوی در ابتدای ورود ببرها عنوان کرد تا حیوان بتواند به مرور با شرایط آب و هوایی موجود و فضایی که در آن باید زیست کند خو بگیرد.
وی یادآور شد: در فاز نخست یک هکتار برای زیستگاه ببرها در نظر گرفته شده و این میزان در فازهای بعدی چند برابر می‌شود تا حیوان در آرامش کامل به حیات خود ادامه دهد.
به گزارش فارس، جایگاه ببر مازندران بارها مورد بازدید کارشناسان داخلی و روسی همچنین مسئولان استانی و کشوری قرار گرفت که مهم‌ترین آن در خرداد ماه 89 با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، استاندار مازندران، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان و مسئولان محلی بود که محمدی‌زاده خبر انتقال ببرها را در مهرماه 89 داده بود.
این زمان وعده داده شده در حالی اعلام شد که اعتبار کافی برای سایت در نظر گرفته نشده بود و در جایگاه تکثیر و نگهداری ببر مازندران تردید وجود داشت.
با توجه به اهمیت پناهگاه حیات وحش میانکاله و اینکه در سال‌های نه‌چندان دور زیستگاه ببر مازندران بود میانکاله همچنان اولویت نخست سازمان حفاظت از محیط زیست باقی ماند و منطقه حفاظت شده آن این روزها منتظر ورود مهمانان خوانده شده است.
چند قلاده ببر مازندران و پلنگ آسیایی در فروردین 89 مورد معاوضه دو کشور ایران و روس قرار گرفتند و قرار شد مسئولیت زیست ببر وارداتی در میانکاله به مدت پنج سال بر عهده روس‌ها و مسئولیت حفاظت از پلنگ آسیایی صادراتی هم به مدت پنج سال با کارشناسان ایرانی باشد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول