اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

انجام 150 مورد باروری نازایی زنان طبق اصول علمی ‌در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از 150 مورد باروری نازایی زنان طبق اصول علمی از هفته سلامت سال جاری در بخش IVF بیمارستان الزهرا (س) خبر داد.

انجام 150 مورد باروری نازایی زنان طبق اصول علمی ‌در گیلان
حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به بازگشایی بخش IVF در بیمارستان الزهرا (س) رشت در هفته سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: بخش نازایی تا کنون در مراکز دولتی گیلان وجود نداشت.
وی از 150 مورد باروری نازایی زنان از هفته سلامت سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: این باروریها طبق اصول علمی و با نظر متخصصان و فوق متخصصان مربوطه با رعایت شرایط قانونی انجام شده و به لحاظ علمی و تخصصی ارتقای خوبی در سطح استان ایجاد شده است.
بهبودی هزینه راه‌اندازی بخش IVF را حدود 400 میلیون تومان به غیر از تربیت متخصصان و فوق متخصصان مربوطه اعلام کرد و گفت: این بخش از چهار ماه گذشته به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان استقرار پزشکان متخصص در شهرستان‌ها را از اولویت‌ها خواند و تصریح کرد: سال‌های گذشته تلاش شده رشته‌های ارتوپدی و رادیولوژیست را در بیمارستان‌های مختلف مستقر کنیم و از سال گذشته پزشک ارتوپد و جراح چشم در شهرهای رودبار و منجیل مستقر شده است.
وی با اشاره به شش نوع تخصص در بیمارستان تازه تاسیس رستم‌آباد، خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان حتی از بیمارستان‌های منجیل و رودبار به این بیمارستان مراجعه میکنند و آمار بیماران در بیمارستان رستم‌آباد بسیار بیشتر از دیگر بیمارستان‌های شهرستان رودبار است.
بهبودی استقرار خانه‌های سازمانی در تمام شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدام‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و بیان داشت: 14 واحد سازمانی در آستارا برای اسکان پزشکان به دلیل مسافت بسیار از مرکز استقرار یافته و در شهرستان‌های نزدیک به مرکز استان 4 تا 5 واحد سازمانی مستقر شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شهرهای فومن، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر را دارای خانه‌های سازمانی برای متخصصان پزشکی عنوان کرد و یادآور شد: بیمارستان‌های جدید در سیاهکل، شفت، املش و رودبار که در آینده به بهره‌برداری میرسند نیز دارای خانه‌های سازمانی هستند و این امر با اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.
وی به مسائل تخصصی درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های خوبی در امر درمان و آموزش صورت گرفته و سال گذشته 3 فوق تخصص جدید ریه در استان مستقر شدند ضمن اینکه امسال نیز تقاضای 2 فوق تخصص ریه در گیلان مستقر میشوند.
بهبودی با بیان اینکه سال‌های گذشته گیلان در بحث ریه مشکلات بسیاری داشت، تصریح کرد: در حال حاضر این امر سبک شده و مردم راحت‌تر به متخصصان دسترسی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان جراحی اطفال در استان را دارای عملکرد بالا عنوان کرد و اظهار داشت: مدت 3 سال است که جراحی اطفال با عملکرد بالا در گیلان انجام میشود.
وی ادامه داد: با حضور شبانه روزی پزشکان فوق تخصصی اطفال توانستیم از بیماران فوق تخصصی جراحی اطفال به تهران به طور 100 درصد پیشگیری کنیم و حتی ماهی یک بار نیز آمار اعزام نداریم مگر خانواده بیمار صلاح بداند درمان را در جای دیگر پیگیری کند.
بهبودی به انجام لاپاراسکوپی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه‌هایی را در بیمارستان‌های رازی و پورسینا مستقر کردیم و بیماران با استفاده از روش‌های جدید جراحی عمومی و حفره‌های بدن درمان میشوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان متذکر شد: آنژیوگرافی رگ‌های محیطی بدن مانند عروقی که بیشتر در پای بیماران میبینیم و بیماران دیابتی دچار این مشکلات میشوند، به راحتی در بیمارستان رازی قابل انجام بوده و توسط فوق تخصص‌های مربوطه با آمار قابل توجهی در حال انجام است و حتی از استان‌های دیگر بیماران مراجعه میکنند.
وی با اشاره به استقرار دو متخصص جراحی مغز در بیمارستان پورسینای رشت و لاهیجان، گفت: تلاش‌های خوبی در دو سال گذشته در این زمینه انجام شده است.
بهبودی از جهش قابل توجه در تصویربرداری پزشکی طی سال گذشته در گیلان خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر 6 دستگاه MIR در بیمارستان‌های رشت مستقر است ضمن اینکه دستگاه جدید سیتیاسکن را در بیمارستان‌های رازی و پورسینا مستقر کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تعداد بسیار بیماران در بیمارستان پورسینا اشاره کرد و بیان داشت: با وجود استقرار دو دستگاه سیتیاسکن در این بیمارستان، دستگاه‌ها پاسخگوی بیماران نیستند.
وی وقوع تعداد بسیار مصدومان را به دلیل تصادفات رانندگی دانست و تاکید کرد: مردم باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و شتاب‌زده حرکت نکنند.
بهبودی با بیان اینکه هر قدر رانندگی به طرف استاندارد حرکت کند سیستم روان مردم آرام‌تر میشود، خاطرنشان کرد: تصادفات در بحث اجتماعی ویرانگر و تاثیرگذار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اختصاص 70 درصد خدمات از 270 تخت بیمارستان پورسینا را مربوط به تصادفات عنوان کرد و متذکر شد: تصادف وقت، انرژی و سرمایه‌ها را به خود میگیرد و رانندگان باید فرهنگ دقیق و زیبای رانندگی را رعایت کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول