اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

مردم سومالی در لیالی قدر فراموش نشوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ما نباید سومالی را در لیالی قدر فراموش کنند.

مردم سومالی در لیالی قدر فراموش نشوند
آیت‌الله علیاکبر قره‌‌باغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه 21 ماه رمضان به ‌عنوان روز همبستگی با مردم سومالی نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت لیالی قدر اقشار مختلف مردم در محافل دینی و اماکن مذهبی برای خواندن ادعیه ویژه این ایام گرد هم میآیند پس باید مسئولان امور فرهنگی و روحانیان از فرصت پیش آمده درراستای انعکاس محنت‌ها و مصیبت‌های رخ داده در سومالی نهایت تلاش را بکنند.
وی افزود: مردم در این دوران به دلیل شرکت کردن در آیین سوگواری شهادت حضرت علی (ع) به اوج رقت قلبی رسیدند لذا چنانچه اطلاعاتی دقیق و شفاف از واقعیات رخ‌ داده در کشور فوق به دست بیاوردند بدون تردید به نفع کودکان، زنان و سالخوردگان این کشور یک گام مثبت برمیدارند پس میطلبد در این ایام مسئولان با جمع‌آوری هدایای مردمی بیش از بیش وضعیت سومالی را تشریح و تبیین کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: جمعیت مسلمان این کشور بنا به دلایل طبیعی و زیست‌بومی هم‌اکنون با معضل جدی خشکسالی به عبارتی کمبود مواد غذایی و بهداشتی مواجه هستند از این رو مسلمانان همه جهان در راستای نجات دادن آنها از بحران گرسنگی، تشنگی و بیماری باید کاروان‌های کمکهای مردمی را به سوی این کشور روانه کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در آیین اسلام مرز جغرافیایی وجود ندارد، اضافه کرد: مسلمانان مناطق مختلف جهان با وجودی که فرسنگ‌ها از یکدیگر فاصله داشته باشند ولی همچنان یکپارچه، متحد و همدل هستند پس مسئولیت همراهی با مسلمانان این کشور بیش از بیش متوجه مسلمانان است که انتظار میرود در آزمون الهی کمک به هم‌نوع در پیشگاه پروردگار متعال موفق و پیروز شوند.
قره‌باغی کمک به هم‌نوعان را یک وسیله برای رسیدن به مقام قرب الهی دانست و یادآور شد: همانطور که مردم نسبت به واجبات شرعی از جمله نماز به موقع و روزه حساسیت و جدیت مضاعف نشان میدهند به عبادت بودن دستگیری از افراد بیبضاعت، ایتام و گرسنگان نیز ایمان داشته باشند و از صمیم قلب و قاطع‌تر از گذشته همراه با خلوص نیت در این مسیر گام برمیدارند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول