اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس:

اقدام تک‌بعدی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موفقیت‌آمیز نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید تنها آموزش صرف را برای آنها در نظر گرفت بلکه باید اردوهای متنوع نیز پیش‌بینی شود بنابراین کار تک‌بعدی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موفقیت‌آمیز نیست.

اقدام تک‌بعدی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موفقیت‌آمیز نیست
حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیاز به کار کارشناسی دارد و با توجه به اینکه بهترین اوقات برای فراغت دانش‌آموزان ایام تابستان است بنابراین باید با برنامه‌ریزی منسجم، برنامه‌های تفریحی و علمی لازم را برای دانش‌آموزان تعریف کنیم همچنین برگزاری اردوهای مفید زیارتی، سیاحتی و آموزشی در روحیه دانش‌آموزان تأثیر بسیاری دارد.

وی ادامه داد:‌ در استان‌ها مراکز تاریخی و آثار باستانی وجود دارد و مربیان می‌توانند از طریق آشنا کردن دانش‌آموزان با آثار باستانی، علاوه بر تقویت روحیه علمی آنها، برنامه‌ای تفریحی را هم برای آنها در نظر بگیرند که این امر می‌تواند در برنامه‌های کوتاه مدت مسئولان مورد توجه قرار گیرد بنابراین برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان خسته نشوند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، نقش پدر و مادر را برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مضاعف دانست و تصریح کرد:‌ در مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نقش پدر و مادر بسیار مهم و ویژه است چرا که آنها می‌توانند پس از اوقات فراغت دانش‌آموزان با اختصاص هدایا و جوایز ویژه به فرزندان خود از تلاش‌ آنها در طول ایام تابستان قدردانی کنند تا دانش‌آموزان بدانند زحماتشان در ایام اوقات فراغت به هدر نرفته است.

* برنامه مسئولان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان راضی‌کننده نیست

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه در مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موفقیتی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان باید گفت که متأسفانه مسئولان برنامه‌های منسجمی در این خصوص ندارند و اوقات فراغت دانش‌آموزان در چند سال گذشته موفقیت آمیز نبوده است، در حالی که برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی با همکاری حوزه‌های علمیه سراسر کشور، برگزاری اردوهای مفرح و مفید برای دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های ورزشی در رشته‌های مختلف می‌تواند در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.

وی تقویت مبانی دینی دانش‌آموزان را در اوقات فراغت ضروری دانست و عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی مشخص و منسجم و همکاری حوزه‌های علمیه سراسر کشور در جهت تقویت مبانی دینی دانش‌آموزان گام‌های مثبتی برداشته شود چرا که دانش‌آموزان نیز از این قضیه استقبال خواهند کرد؛ همانطور که در گذشته نیز استقبال کردند.

* لزوم آموزش مربیان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، آموزش مربیان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را ضروری دانست و گفت: باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مربیانی کارآزموده و مجرب روی کار بیایند بنابراین باید مربیانی را برای این مقوله مورد آموزش قرار داد تا از طریق آموزش‌های لازم بتوانند در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزان را در اوقات فراغت مورد آموزش قرار دهند.

حجت‌الاسلام ذاکر ادامه داد: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید تنها آموزش صرف برای آنها در نظر گرفته شود بلکه باید در کنار آموزش‌های علمی اردوهای متنوع و مفرح نیز برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شود بنابراین کار به صورت تک بعدی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موفقیت آمیز نخواهد بود.

* لزوم اختصاص بودجه و ارائه طرح و لایحه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی به مسئولان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: باید در این مقوله لایحه، طرح و بودجه‌ای توسط آموزش و پرورش در نظر گرفته شود و ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید با انسجام لازم در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تلاش لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: برخی دانش‌آموزان از اوقات فراغت بهره لازم را نمی‌برند و به جای اینکه از این اوقات در جهت رشد و پیشرفت خود استفاده کنند، دچار افت می‌شوند و با توجه به اینکه برخی از برنامه‌های اوقات فراغت نیاز به پرداخت هزینه‌ای مشخص دارد بنابراین برخی از خانواده‌ها به دلیل درآمد محدود از حضور فرزندان خود در برنامه‌های اوقات فراغت بازمی‌مانند و به همین دلیل برخی دانش‌آموزان به جای غنی‌سازی اوقات فراغت به کارهای غیر مفید مانند دستفروشی روی می‌آورند.

وی در پایان گفت: باید خانواده‌های علاقه‌مندی که به دلیل مشکل درآمد نمی‌توانند در برنامه‌های اوقات فراغت مشارکت کنند، شناسایی شده و از میان آنها دانش‌آموزان با انگیزه، به برنامه‌های اوقات فراغت دعوت شوند تا از این طریق دانش‌آموزان پیشرفت لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ر
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول