اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

همه مردم از بی‌عفتی و بی‌حجابی ناراضی هستند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: همه مردم کشور از بی‌عفتی و بی‌حجابی ناراضی هستند‌ ما می‌خواهیم در نظام اسلامی قوانین اسلام پیاده شود.‌

همه مردم از بی‌عفتی و بی‌حجابی ناراضی هستند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) مباحثی را پیرامون سیره امیرالمومنین (ع) و انتظارات حضرت از شیعیان مطرح کرد و گفت: استاندار حضرت علی (ع) در مراسمی شرکت کرد که فقط اغنیاء در آن شرکت داشتند و فقیران حضور نداشتن که در شأن استاندار حضرت علی (ع) نبود.
امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت توبیخ‌نامه‌ای به او می‌نویسد که «امام شما یک لباس کهنه بیشتر ندارد و از غذا علی (ع) به دو قرص نان اکتفا کرده، این ساده‌زیستی منحصر‌به‌فرد خود من است، من از شما چهار چیز انتظار دارم که با آنها شاد می‌شوم و ورع، تمام تلاش، پاک بودن و سداد این چهار مورد است.»
وی در ادامه با اشاره به معنای لغوی ورع عنوان کرد: ورع به معنای تقوا و عبور نکردن از خطوط قرمز خدا است. آنچه که دین را نگه می‌دارد ورع است و در مقابل آن طمع قرار دارد که به معنای دلبستگی و وابستگی به دنیا است.
خاتمی تاکید کرد: ما در تقوا باید حق‌الناس را رعایت کنیم که بر حق الله مقدم است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به دومین ویژگی‌ که حضرت علی (ع) فرمودند اشاره کرد و گفت: باید تمام تلاشتان این باشد که دین را زنده کنید، دغدغه دین داشتن و بها دادن به واجبات (به‌ویژه به نماز اول وقت و درست)، خانه باید خانه دین باشد و معطر به دینداری باشد.
وی ادامه داد: در خانه پیامبر مکرم اسلام (ص) تا مشکلی به‌وجود می‌آمد، ایشان می‌فرمودند «بایستید به نماز و از خداوند طلب یاری کنید.»
خاتمی خاطرنشان کرد: رابطه‌مداری جای ضابطه‌مداری را نگیرد. همه مردم کشور از بی‌عفتی و بی‌حجابی ناراضی هستند‌ ما می‌خواهیم در نظام اسلامی قوانین اسلام پیاده شود.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: بعضی از مجلات در پی توجیه وضعیت نامطلوب امروز هستند. برخی گفتند چادر مشکی از انگلستان آمده است در حالی که در تفسیر المیزان آمده است که ام‌سلمه فرمودند «در زمان پیامبر (س) زنان با چادر مشکی حجاب می‌گرفتند.»
وی در ادامه پاک بودن را سومین ویژگی مطرح شده ازسوی حضرت علی (ع) عنوان کرد و افزود: پاک باشید و عفت داشته باشید و در هیچ عرصه‌ای سراغ حرام نروید.
خاتمی بیان داشت: امیرالمومنین (ع) فرمودند «برترین عبادات عفاف است»، در نهج‌البلاغه آمده است که اجر آدم‌های پاک مقامشان از مقام شهدا هم بالاتر است‌.
امام جمعه موقت تهران سداد را آخرین ویژگی مطرح شده از سوی حضرت علی (ع) دانست و تاکید کرد: سداد به معنای این است که افراط و تفریط نداشته باشیم، صراط مستقیم را بروید بدون تندروی و کند روی، نه دنیا‌گریز باشد و نه وابسته به دنیا، نه سیاه‌نمایی مطلق و نه سفید‌نمایی مطلق همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید واقع‌گرایانه صحبت و قضاوت کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: باید هم کار فرهنگی داشته باشیم، هم کار اجرایی، راه درست راهی است که ائمه عصمت علیهم‌السلام معرفی کردند راهی که در آن نه افراط است نه تفریط و نه جبر و نه تفویض و ... است.
خاتمی رهبری را صراط مستقیم سیاسی دانست و گفت: صراط مستقیم سیاسی فقط مواضع مقام معظم رهبری است‌ همه را باید با این خط محک زد اعم از مسئولان و گروه‌ها و حزب‌ها و ... را باید با این مقیاس محک بزنیم.
امام جمعه موقت تهران در پایان نوکری اسرائیل را جهنم دانست و عنوان کرد: نوکری اسرائیل و آمریکا جهنم است این فرجام دوری و جدایی از ولایت است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول