اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیر کل پایانه‌های استان تهران در گفت‌‌وگو با فارس خبر داد:

کاهش 50 درصدی تلفات سوانح رانندگی استان در پنج سال اخیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایانه‌های استان تهران از کاهش متوسط سن ناوگان کامیونی این استان و نوسازی 1350 اتوبوس و 450 مینی‌بوس در سال جاری خبر داد و گفت: طی پنج سال اخیر تلفات سوانح رانندگی استان تهران 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی تلفات سوانح رانندگی استان در پنج سال اخیر
فرهاد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری استان تهران، خاطرنشان کرد: در نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی، این استان در رتبه اول کشوری قرار دارد در حالی که تعداد مینی‌بوس‌های این استان کمتر از استان‌های دیگر است.
وی با اشاره به اینکه از نوسازی یک هزار و 500 دستگاه مینی‌بوس‌ در کشور، استان تهران برای نوسازی از سرانه دیگر استان‌ها بیشتر جذب کرده‌ گفت: بستر به گونه‌ای آماده شد که سرمایه‌گذاری در تهران صورت گرفته است و شرکت‌ها مینی‌بوس‌های اسقاط را خریداری کرده و به جای آنها مینی‌بوس‌های نو جایگزین کرده‌اند یعنی از این توان استفاده شد و یارانه‌ها را به سمت خود جذب کردیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران خاطرنشان کرد: متوسط سن ناوگان مینی‌بوسی در استان تهران حدود 14.5 سال است که در واقع از 18.5 سال در سال‌‌‌های گذشته، به 14.5 سال کاهش یافته است.
صالحیان افزود: طبق برنامه‌ای که در سال جاری ‌ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای ما تکلیف کرده است باید 450 دستگاه اتوبوس و 150 دستگاه مینی‌بوس امسال نوسازی شوند.
صالحیان با اشاره به اینکه تحقق این رقم برای نوسازی ناوگان بسیار سهل خواهد بود، افزود: با توجه به توان بخش خصوصی، در سال جاری سه برابر آن رقمی که ستاد مدیریت سوخت برای نوسازی ناوگان به ما تکلیف کرده است محقق خواهد شد.
صالحیان متوسط سن ناوگان سواری کرایه استان تهران را سه سال عنوان کرد و افزود: متوسط سن اتوبوس‌های این استان دو سال از سرانه کشوری کمتر است یعنی در واقع 12.1 سال است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران ادامه داد: در برخی پایانه‌های مسافری استان تهران متوسط سن ناوگان اتوبوسی چهار سال و در برخی پایانه‌ها هشت سال است اما متوسط سن اتوبوس‌های مسافری بین‌شهری در کلان‌شهر تهران هشت سال است.

* کاهش چشم‌گیر متوسط سن ناوگان کامیونی استان در سال جاری

صالحیان اظهار داشت: متوسط سن ناوگان کامیون‌های حمل و نقل عمومی استان تهران 16 سال است که این رقم در کل کشور نیز همین است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های تخصصی انجام شده در راستای نوسازی ناوگان کامیونی، این عدد به 12 سال در سال جاری کاهش خواهد یافت.

* کاهش 50 درصدی تلفات سوانح رانندگی استان تهران طی پنج سال اخیر

مدیرکل پایانه‌های استان تهران با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری چهار درصد تلفات سوانح رانندگی در این استان کاهش یافته است، گفت: این رقم باید تا پایان سال به 20 درصد برسد و اجرای این امر بر ما تکلیف شده است.
صالحیان اظهار داشت: دستیابی به این رقم درباره کاهش تصادفات بسیار مشکل است زیرا طی پنج سال اخیر به طور مداوم با کاهش میزان تصادفات در استان تهران مواجه هستیم و این در حالی است که ‌کاهش تصادفات پنج سال پشت سر هم، دستیابی به رقم کاهش 20 درصدی را از این پس ‌مشکل می‌کند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران تأکید کرد: قطعاً تا پایان سال جاری به رقم کاهش پنج درصدی تصادفات در استان تهران دست خواهیم یافت.
صالحیان اظهار داشت: طی این پنج سال اخیر حدود 50 درصد تصادفات را در استان تهران کاهش داده‌ایم که شامل انواع تصادفات منجر به فوت است.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول